جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
 فارک نامزدهایش را برای انتخابات قانونگذاری کلمبیا اعلام کرد

تهران- ایرنا- گروه شبه نظامی فارک کلمبیا که منحل شده و در مسیر فعالیت به عنوان یگ گروه سیاسی گام برداشته است، بطور رسمی فهرست 23 نفره از نامزدهای مورد نظرش را برای انتخابات قانونگذاری سال آتی میلادی در این کشور منتشر کرد.

به گزارش شبکه تله سور، گروه فارک در ماه اوایل شهریور رسما به عنوان یک گروه شبه نظامی منحل شد و با این اقدام 53 سال درگیری های مسلحانه میان این گروه و نیروهای دولتی پایان یافت.


انحلال گروه شبه نظامی فارک در مسیر مذاکرات دولت با حضور میانجیگران برای ایجاد صلح پایدار در کلمبیا انجام شد. یکی از شروط مقامات فارک حضور اعضای این گروه در جامعه کلمبیا و فعالیت اعضای ان در صحنه سیاسی این کشور بوده است.
این گروه پس از انحلال نامش به نیروهای جایگزین انقلابی همگانی تغییر کرد، دیروز (شنبه) فهرست نامزدهای خود را برای انتخابات مجمع ملی سال 2018 اعلام کرد.
این حزب سیاسی جدید اعلام کرد که نامزدهای این حزب مسیر امید را برای انهایی که همواره یک کلمبیای بدون مناقشه داخلی و یک دمکراسی واقعی را در رویا داشته اند، اغاز کرده اند.
دو ماه پیش گروه فارک بطور رسمی به عنوان یک حزب سیاسی قانونی برای شرکت در انتخابات های کلمبیا ثبت شد. این گروه پس از آن رودریگو لوندونیو رهبر خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد.
انتخابات های ریاست جمهوری و قانونگذاری کلمبیا در سال 2018 برگزار می شود.
اعضای ارشد گروه فارک در حالی به دنبال فعالیت در عرصه سیاسی کلمبیا هستند که رهبران این گروه بارها دولت این کشور را به ناکاکی در اجرای درست توافق نامه صلح متهم کرده اند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!