شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ونزوئلا :تحریم اسپانیا در میان گفتگوهای سیاسی متناقض است

مادرید- ایرنا- «ماریو ایسه آ» سفیر ونزوئلا در اسپانیا از مادرید خواست در مورد تصمیمش در اعمال تحریم ها به مقامات ونزوئلایی تامل کند زیرا به عقیده وی این تحریم ها ، با جو صلح و تلاش ها برای گفتگوهایی که در کشورش صورت می‌ گیرد ، تناقض دارد .

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه ، وزیر ونزوئلایی در حالی‌ این اظهارات را روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان داشت که «آلفونسو داستیس» وزیر خارجه اسپانیا ، هفته گذشته در مصاحبه با افه اشاره کرده بود که پس از ایام تعطیلات کریسمس ، فهرست ونزوئلایی هایی‌ که در چارچوب تحریم های اتحادیه اروپا ، دارایی های آنها توقیف یا که ورود آنها به اتحادیه اروپا منع خواهد شد ، حاضر خواهد بود .


ایسه آ با اشاره به اینکه اعلام این تحریم ها ، هنگامی که دولت در یک پروسه گفت و گو با مخالفان قرار دارد ، معقول نیست، بر نیاز تسهیل قاطعانه تر گفت و گوها تاکید نمود .
مقام ونزوئلایی همچنین با اشاره به حمایتی که دولت اسپانیا از برخی‌ از اعضای مخالفان دولت ونزوئلا می‌ کند گفت: یک کشور دموکراتیک، نباید اعتبار خود را اینچنین پیچیده کند و از رفتارهایی که به وضوح در دیگر کشورها دموکراتیکی نیستند ، حمایت نماید .
دیپلمات مذکور تاکید نمود که اسپانیا ، به خاطر روابطی‌ که بین دو کشور وجود دارند ، امکان های بسیاری برای کمک به اینکه در اروپا به جای تحریم ، گفت و گو وجود داشته باشد ، دارد .
وی از سوی دیگر ، از اینکه پس از خشونت هایی‌ که دامن کشورش را در نخستین ماه های سال جاری گرفته بود اخیرا یک جو صلح حاکم شده ابراز خرسندی کرده و از پیشرفت در میز مذاکرات با مخالفان که در جمهوری دومینیکن راه اندازی شده ، استقبال نمود .
در این رابطه ، آخرین دور گفت و گو بین دولت و مخالفان ونزوئلا ، روز جمعه گذشته (24 آذر )، در سانتو دومینگو پایتخت جمهوری دومینیکن به پایان رسید و هرچند که هنوز هیچ توافقی به دست نیامده ، شرکت کنندگان توافق کردند که تماس ها را از روز 12 ژانویه (22 دی ) از سر گیرند .
ایسه آ با اشاره به این موضوع گفت :این مورد ما را خوشحال می‌ کند و اظهارات کسانی‌ که می‌ گویند که این گفت و گوها ، نا موفق هستند را رد می‌ کند .

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!