چهارشنبه, ۲۴ آوریل ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سفیران سه کشور لهستان، غنا و شیلی رونوشت استوارنامه های خود را تقدیم ظریف کردند

تهران - ایرنا – سفیران جدید سه کشور لهستان، غنا و شیلی عصر امروز – یکشنبه - رونوشت استوارنامه های خود را تقدیم وزیر امور خارجه ایران کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، یاروسواف مارچین دومانسکی، محمد سایوتی یحیی ایدی و ایگناسیو یانوس مانسیا سفیران جدید لهستان، غنا و شیلی در ایران در دیدارهای جداگانه با محمد جواد ظریف رونوشت استوارنامه های خود را تقدیم وزیر امور خارجه کشورمان کردند.


'ایگناسیو یانوس' اولین سفیر شیلی در ایران عصر امروز ضمن دیدار با دکتر محمد جواد ظریف رونوشت استوار نامه خود را تقدیم ایشان کرد.
دکتر ظریف در این دیدار ضمن اشاره به تقویت روابط سیاسی ایران و شیلی و همکاری بخش های خصوصی دو کشور به منظور توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری، خواستار یافتن راه های تازه برای تقویت روابط دو کشور در بخشهای مختلف، از جمله روابط بانکی شد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر لزوم تقویت روابط مردمی و پارلمانی میان دو کشور در دوره جدید تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، یانوس مانسیا اولین سفیر شیلی در تهران پس از انقلاب اسلامی است. وی پیش از این ریاست دپارتمان سازمان ملل و واحد شورای امنیت سازمان ملل در وزارت خارجه این کشور را برعهده داشته است .
یانوس مانسیا همچنین مدتی در سمت نمایندگی دائم شیلی در سازمان های بین المللی دریانوردی و همچنین هماهنگ کننده سیاسی شیلی در شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است .
شیلی در ماه‌های پایانی سال 1394 بعد از 35 سال سفارت خود را در تهران بازگشایی و پس از مدتی نیز کاردار موقت جهت انجام ماموریت به تهران اعزام کرد.
بر اساس این گزارش، در سال 1359 پس از روی کار آمدن دیکتاتوری پینوشه، وزیر امور خارجه وقت ایران در یادداشتی به سفارت شیلی در تهران خواستار تعطیلی این سفارت شد و ارتباط دو کشور قطع گردید.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!