جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سازمان ملل ادامه آتش بس را در کلمبیا خواستار شد

سازمان ملل متحد و کلیسای کاتولیک کلمبیا که در نظارت بر آتش بس بین دولت این کشور و شبه نظامیان موسوم به ارتش آزادیبخش ملی مشارکت دارند، آتش بس پایدار را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان ملل متحد و کلیسای کاتولیک کلمبیا که در نظارت بر آتش بس بین دولت این کشور و شبه نظامیان موسوم به "ارتش آزادیبخش ملی ELN" از اول اکتبر تا نهم ژانویه مشارکت دارند روز دوشنبه «آتش بس پایدار» را خواستار شدند.

سازمان ملل و کلیسای کاتولیک در بیانیه‌ای مشترک بر ضرورت حفظ آتش بس پایدار که زمینه را برای تقویت اعتماد دو طرف و جامعه کلمبیا فراهم کند تاکید کردند و از دولت و شبه نظامیان خواستند «دستاورد‌ها» را حفظ کنند.

این گروه شبه نظامی که با الهام از انقلاب کوبا و بر آمده از شورش دهقانی تشکیل شده است نخستین بار در تاریخ خود با دولت کلمبیا توافقنامه آتش بس امضا کرد. هر چند که دو طرف بر عزم خود به تمدید آتش بس دو جانبه تاکید کرده اند، اما این توافقنامه بر اثر اتهامات نقض دو جانبه تهدید شده است.

سازمان ملل متحد و کلیسای کاتولیک از دو طرف خواستند «به سوی کاهش بیشتر خشونت گام بردارند و منافع مردم را بعد از اجرای آتش بس تقویت کنند». هیئت‌های دو طرف چند ساعت قبل از پایان آتش بس قرار است روز سه شنبه در مذاکرات صلح شرکت کنند.‌ای ال ان، آخرین گروه شبه نظامی فعال در کلمبیا در پیامی در پایان سال اعلام کرد به مذاکرات صلح با دولت کلمبیا ادامه می‌دهد حتی اگر آتش بس دو جانبه که تا نهم ژانویه ادامه دارد تمدید نشود.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!