سه شنبه, ۱۴ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
لولا داسیلوا: ممانعت از حضور مجدد من در انتخابات فقط باعث افزایش محبوبیتم می شود

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری سابق برزیل روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد، اقدامات برای ممانعت از حضور مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور فقط باعث افزایش محبوبیتش و قوی تر شدنش می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا در پیامی برای یک اجلاس فائو در اتیوپی به شدت از مقامات برزیل که مانع از سفر وی به این اجلاس شدند، انتقاد کرد.


دادگاهی در برزیل جمعه حکم ضبط گذرنامه لولا داسیلوا را صادر کرد. پس از صدور این حکم وکیل لولا داسیلوا این تصمیم را بهت آور خواند که محدودیت غیرضروری در رفت و آمد وی ایجاد می کند. قضات برزیلی در دو سه ماه آینده پیرامون تجدیدنظر نهایی در حکم پرونده داسیلوا اعلام رای خواهند کرد که این امر ممکن است به بازداشت وی بیانجامد. دادگاه استیناف اخیرا حکم اولیه محکومیت رئیس جمهوری سابق این کشور به اتهام فساد و پولشویی را تایید کرد.
پیشتر مطرح شدن حکم فساد مالی علیه لولا داسیلوا ضربه ای مهلک به بازگشت مجدد وی به عرصه قدرت بود. حامیان داسیلوا معتقدند مطرح شدن این اتهام با اهداف سیاسی بوده و هدفش جلوگیری از حضور مجدد لولا داسیلوا در سمت ریاست جمهوری با توجه به محبوبیت بالای وی است.
در همین حال لولا داسیلوا در ویدئو کتفرانسی که با نشست اتیوپی ارتباط برقرار کرده بود، عنوان کرد: آنها (مقامات فعلی برزیل) نمی خواهند من نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی شوم. اما انها باید بدانند که هر چر قدر مرا بیشتر متهم کنند و تحت پیگرد قرار دهند، در افکار عمومی محبوبیت من بیشتر خواهد شد.
رئیس جمهوری سابق برزیل خاطر نشان کرد: مقامات فعلی برزیل می دانند که شانس من برای پیروزی در دور اول انتخابات زیاد است.
لولا داسیلوا که در زمان ریاست جمهوری اش اقدامات گسترده ای برای مقابله با فقر و گرسنگی انجام داده بود، در این ویدئو کنفرانس عنوان کرد که کشورش نشان داده که امکان جلوگیری از گرسنگی مردم وجود دارد.
لولا داسیلوا همچنین تاکید کرد، اگر بار دیگر در سمت ریاست جمهوری برزیل قرار بگیرد، ایجاد رابطه با آفریقا را در اولویت کاری خود قرار می دهد.
لولا داسیلوا رسانه ها و مقامات فعلی برزیل را عامل توطئه نابود کردن وی و میراثش در این کشور معرفی کرده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!