پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
بررسی اوضاع ونزوئلا در دستور کار سفر تیلرسون به آمریکای لاتین

تهران- ایرنا- «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در حالی قرار است روز پنجشنبه به آمریکای لاتین برود که انتظار می رود بررسی اوضاع ونزوئلا از جمله محورهای اصلی مذاکرات وی با مقامات این منطقه باشد.

ه گزارش خبرگزاری فرانسه، تیلرسون قرار است در این هفته دیدگاه دولت ترامپ را در مورد روابط واشنگتن با منطقه آمریکای لاتین تشریح کند. وی در حالی برای اولین بار به آمریکای مرکزی و جنوبی سفر می کند که این منطقه نگران وخامت اوضاع در ونزوئلا به دلیل بحران های اقتصادی و اجتماعی است.
تیلرسون در حالی قرار است به پنج کشور آمریکای مرکزی و جنوبی برود که بحران سیاسی و اقتصای ونزوئلا در راس دستورکار مذاکرت وی با مقامات این منطقه قرار خواهد داشت. وی تلاش می کند حمایت کشورهای این منطقه را از مواضع شدید واشنگتن علیه دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا جلب کند.
تیلرسون در مکزیک همچنین با مقامات این کشور در مورد مسائل دیگری از جمله خشونت ها و مسئله مهاجرت از مکزیک به آمریکا را مورد بررسی قرار خواهد داد.
وی در مورد آمادگی آرژانتین برای میزبانی نشست گروه 20 در پایان سال جاری میلادی نیز مذاکراتی خواهد داشت. سفر تیلرسون به آمریکای لاتین همچنین در حالی انجام می شود که در سال جاری میلادی چندین انتخابات مهم در کشورهای این منطقه از جمله ونزوئلا، مکزیک، برزیل و کلمبیا برگزار خواهد شد که آینده سیاسی این کشورها را رقم خواهد زد.
وزیر امور خارجه آمریکا قرار است، به مکزیک، آرژانتین، پرو، کلمبیا و در نهایت جامائیکا سفر کند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!