سه شنبه, ۱۴ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دولت آرژانتین حقوق کارمندان را زیاد نمی‌کند

رییس جمهور آرژانتین اظهار کرد، در راستای اقداماتی با هدف کاهش هزینه‌ها، در سال جاری در مبالغ دریافتی کارمندان دولت افزایشی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزری آسوشیتدپرس، مائوریسیو ماکری، رییس جمهور آرژانتین از حذف 1000 "پست سیاسی" و اخراج اعضای خانواده وزرا که به سمت مشاور منصوب شده‌اند، خبر داد. پیش‌بینی می‌شود که این اقدام، هزینه‌های دولت را در حدود 75 میلیون دلار کاهش دهد.

ماکری که در سال 2015 ریاست جمهوری آرژانتین را بر عهده گرفت، متعهد شد تا اقتصاد این کشور را احیا و با فساد مبارزه کند. او موفق شد که آرژانتین را پس از گذشت بیش از 14 سال به بازار اوراق قرضه جهانی بازگرداند.

اقدام ریاضتی دولت آرژانتین در حالی صورت می‌گیرد که مردم این کشور با افزایش هزینه‌های سوخت، خدمات رفاعی و حمل‌ونقل مواجه هستند که به میزان محبوبیت ماکری لطمه وارد کرده است. دولت او همچنین در ماه دسامبر با اعتراضات بر سر لایحه اصلاحات دستمزد روبه‌رو شد که سرانجام از جانب کنگره به تصویب رسید.

ماکری پس از بازگشت از نشست داووس اظهار کرد: اگر همه آرژانتینی‌ها مشارکت کنند، همه ما که بخشی از سیاست هستیم باید تلاش خود را دو برابر کنیم و در این راه برای مردم نمونه باشیم.

پیش‌بینی می‌شود که ثابت ماندن دستمزدها و سایر اقدامات برای کاهش هزینه‌های دولت، تاثیری محدود در بودجه سالانه داشته باشد، اما ماکری در خصوص اتخاذ همین رویه از جانب شهرداران و فرمانداران برای کاهش کمبودهای آرژانتین ابراز امیدواری کرد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!