جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اکران فیلم و همایش نقش ایران در مبارزه با بنیادگرایی افراطی، برنامه های دهه فجر در اسپانیا

مادرید - ایرنا - رایزن فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا گفت، اکران 10فیلم ایرانی و برگزاری همایش «نقش ایران در مبارزه با بنیادگرایی افراطی» از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مادرید است.

«علیرضا اسماعیلی» امروز (جمعه) در تشریح برنامه های دهه فجر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت، در شب 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم جشنی با حضور ایرانیان مقیم مادرید پایتخت اسپانیا در مرکز فرهنگی‌ 'کاسا کانتابریا' برگزار می شود.
وی افزود، در این آیین تعدادی از هنرمندان ایرانی مقیم مادرید با اجرای قطعات موسیقی‌ اصیل ایرانی به هنرنمایی خواهند پرداخت.
اسماعیلی تصریح کرد، به همت رایزنی فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران و با همکاری بنیاد سینمایی فارابی ، دوره معرفی‌ سینمای ایران در محل سینما 'جیرونا'ی شهر بارسلون، از روز سوم فوریه (14 بهمن)، آغاز خواهد شد. در این دوره ، 10 فیلم ایرانی شرکت کننده در جشنواره فیلم بین المللی فیلم خانه آسیا که از طریق بنیاد سینمایی فارابی به این جشنواره اسال شده بود، در این سینما اکران خواهد شد.
اسماعیلی همچنین خبر داد که رایزنی کشورمان با همکاری انجمن روزنامه نگاران خارجی‌ و انجمن روزنامه نگاران عرب، همایشی با عنوان «اسلام : دین مبارزه با خشونت و افراط » را در محل این انجمن برگزار خواهد کرد.
رایزن فرهنگی‌ ایران در اسپانیا گفت: یک روز پس از برگزاری همایش یاد شده، همایش «نقش ایران در مبارزه با بنیادگرایی افراطی» نیز در دانشگاه سالامانکا(غرب) برگزار خواهد شد .
اسماعیلی تصریح کرد: «هفته فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران» نیز در اسفند ماه در شهر آلمریا واقع در جنوب شرقی‌ اسپانیا برگزار خواهد شد.
به گفته وی، هفته فرهنگی‌ ایران با همکاری استانداری آلمریا و موزه باستان شناسی‌ در محل این موزه برگزار خواهد شد.
وی تصریح کر که در هفته فرهنگی‌ ایران ، مجموعه ای از فیلم های ایرانی ، صنایع دستی‌ و هنرهای تجسمی ایران در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته و همچنین در نشست هایی‌، «هنر در ایران معاصر» و «هنر در انقلاب اسلامی ایران» تبیین خواهد شد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!