دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
پاسپورت مصادره شده داسیلوا به وی پس داده شد

قاضی یکی از دادگاه‌های فدرال برزیل دستور داده تا پاسپورت مصادره شده لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور سابق این کشور به وی پس داده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، قاضی دادگاه‌ فدرال برزیل روز جمعه دستور داد پاسپورت لولا داسیلوا به وی پس داده شود.

پیشتر قاضی یکی از دادگاه‌های برزیل دستور داده بود پاسپورت داسیلوا پیش از سفرش به اتیوپی برای شرکت در کنفرانس ۲۶ ژانویه سازمان ملل مصادره شود؛ چراکه می‌ترسید داسیلوا به دنبال پناهندگی در خارج از کشور باشد.

قاضی برونو آپولیناریو در حکم خود گفت: به هیچ وجه نمی‌توان به این نتیجه رسید که داسیلوا قصد داشته از برزیل فرار کند. آن سفر به اتیوپی به شکلی متعهد و حرفه‌ای برنامه‌ریزی شده بود و این مساله سفر داسیلوا به اتیوپی را توجیه و تصدیق می‌کند.

کریستیانو زانین، وکیل داسیلوا گفت: حکم روز جمعه حکم قبلی را تصحیح کرد؛ چراکه آن حکم حق قانونی موکلم برای آزادی تحرک را نقض کرده بود.

داسیلوا در نظرسنجی‌های صورت گرفته حول محور انتخابات ریاست جمهوری اکتبر ۲۰۱۸ پیشتاز است اما پس از آنکه یکی از دادگاه‌های برزیل اواخر ژوئیه سال جاری میلادی محکومیت وی در پرونده فساد را تایید کرد داسیلوا برای ورود به این رقابت با مشکلات قانونی مواجه است.

داسیلوا به دریافت رشوه در سال ۲۰۱۷ میلادی محکوم شده و ۱۲ سال حبس برای وی تعیین شده است. این سیاستمدار جناح چپ که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ میلادی زمام امور برزیل را برعهده داشت این اتهامات را رد کرده و آنها را اقدامی با انگیزه سیاسی توصیف کرده است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!