دوشنبه, ۲۰ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
درخواست گروه‌های ضد جنگ آمریکا برای تعطیلی گوآنتانامو و فراخوان تظاهرات

گروه‌های ضد جنگ فراخوان برگزاری یک راهپیمایی گسترده در آمریکا به مناسبت صد و پانزدهمین سالگرد تاسیس زندان گوآنتانامو را داده و اعلام کردند که این زندان بدنام باید تعطیل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو لومباردو، هماهنگ کننده گروه "اتحاد ملی ضد جنگ" اعلام کرد: فعالان ضد جنگ در آمریکا یکسری تظاهرات در سراسر کشور در طول ماه جاری میلادی برای درخواست تعطیل شدن زندان گوآنتانامو برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: جنبش ضد جنگ در آمریکا مخالف فعالیت این زندان بوده و آمریکا هیچ حقی ندارد که یک پایگاه نظامی در کشوری که دولتش این مساله را نمی‌خواهد، داشته باشد. این اقدام خصومت آمیز است و باعث ایجاد امنیت برای آمریکا، کوبا و باقی جهان نمی‌شود بلکه آنها را بیشتر به جنگ نزدیک می‌کند.

لومباردو اضافه کرد: ترامپ اعلام کرده است که می‌خواهد محل نگهداری تروریست‌ها را بازنگه دارد. این بدان معنی است که وی خواهان افزایش تعداد زندانیان در گوانتانامو است. خود آمریکا نیز اعتراف کرده است که بسیاری از زندانی‌ها گناهکار نبوده و هیچ جرمی انجام نداده‌اند.

این فعال ضد جنگ اضافه کرد: تحت ریاست جمهوری ترامپ بودجه ارتش آمریکا افزایش یافته است که این به معنای گسترش حضور ناتو و ارتش آمریکا در آسیا و آفریقا است. اکنون آمریکا پیشنهاد حضور دائمی 30 هزار سرباز آمریکایی در سوریه داده‌اند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!