شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سفیر ایران در مادرید: نهال انقلاب اسلامی به رغم تندبادها به درختی استوار و پربار تبدیل شد

مادرید - ایرنا - «محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در سخنانی به مناسبت بزرگداشت سی‌ و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید نمود که نهال انقلاب اسلامی به رغم تندبادها و دشمنی ها به درختی استوار و پربار تبدیل شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، جشنی به مناسبت سی‌ و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شنبه شب به همت رایزنی فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا با اجرای کنسرت موسیقی‌ با هنرنمایی چندین تن از هموطنان مقیم مادرید در مرکز فرهنگی‌ 'کاسا کانتابریا' در این شهر برگزار شد.
در این مراسم که جمع کثیری از ایرانیان و اسپانیایی های ایران دوست حضور داشتند، ابتدا «علیرضا اسماعیلی» رایزن فرهنگی‌ جمهوری اسلامی در سخنانی، این مناسبت خجسته را تبریک و تهنیت عرض نموده و اشاره کرد که قلب همه ایرانیان در همه نقاط جهان، امروز برای ایران می‌ تپد.
وی همچنین ضمن گرامیداشت خاطره امام خمینی (ره) رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبری وی را برای هدایت انقلاب به سمت پیروزی، پیامبرگونه توصیف کرده و یاد و خاطره همه آنهایی را که موجب شدند انقلاب به پیروزی برسد، شهدای انقلاب و همه آنهایی را که در راه این انقلاب، ایثار و جانفشانی کردند، گرامی‌ داشت.
سپس «محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی ضمن تبریک این ایام خجسته، تاکید نمود: ما در حالی‌ این روز را جشن می‌ گیریم که نهال انقلاب اسلامی بعد از نزدیک به چهار دهه، علیرغم همه تندبادهایی‌ که تلاش می‌ کردند که این نهال را از بین ببرند و ناملایمات پی در پی، به درختی استوار و پربار تبدیل شده است.
وی ادامه داد: حرکتی که در جهت نفی استبداد داخلی‌ و سلطه خارجی‌ و تحقق عدالت و آزادی و استقلال بود، توانست با برقراری نظام جمهوری، فصل جدیدی را بر مبنای مشارکت و آرای مردم در جهت تحقق اراده ملی‌ آغاز بکند که هنوز ادامه داشته و ادامه خواهد داشت.
سفیر کشورمان در مادرید؛ با اشاره به این موضوع که انقلاب اسلامی چه در قبل و چه بعد از پیروزی آن، مخالفین سرسختی هم داشته است، آنان را به دو گروه تقسیم نمود. وی گروه اول را کشورهایی نظیر آمریکا نامید که استیلای منطقه ای و منافع نامشروع خود را در ایران از دست داده اند و گروه دوم را کشورهای مرتجع عرب و رژیم صهیونیستی نام برد که نگران گسترش پیام آزادیخواهی‌ و ضداستبدادی انقلاب به دیکتاتوری های خودشان بودند.
دیپلمات ارشد کشورمان همچنین تلاش ها و توطئه های دشمنان انقلاب را در این مدت شامل تحریم ها از سوی آمریکا، بلوکه کردن اموال و دارایی ها، ایجاد اغتشاش در مرزها، حمایت از گروه های تروریستی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، توطئه کودتا، اقدامات جدایی طلبانه، جنگ تحمیلی هشت ساله، سرنگونی هواپیمای مسافربری، حمله به سکوهای نفتی، ترور دانشمندان هسته ای، تلاش برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای، ایجاد فتنه و درگیری های داخلی، برشمرد.
پس از پایان سخنان فدایی فرد سفیر کشومان، گروهی از هنرمندان ایرانی با نواختن قطعاتی از موسیقی‌ های مختلف سنتی و محلی ایرانی، به هنرنمایی پرداختند که تشویق حضار را در پی داشت.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!