یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
وزیر دارایی اسپانیا معاون بانک مرکزی اروپا می شود

وین - ایرنا - وزیران دارایی کشورهای عضو منطقه یورو در نشست روز دوشنبه با معرفی 'لوئیس دگوئیندوس' وزیر دارایی اسپانیا برای تصدی پست معاونت بانک مرکزی اروپا موافقت کردند.

به گزارش ایرنا ، این برای اولین بار از سال 2012 تا کنون است که یک مقام اسپانیا عهده داری مقامی ارشد در بانک مرکزی اروپا میشود و از آن به عنوان یک پیروزی برای دولت 'ماریانو راخوی' نخست وزیر اسپانیا یاد میشود.
'ماریو سنتنو' وزیر دارایی پرتغال و رئیس گروه وزیران دارایی منطقه یورو متشکل از 19 کشور اروپایی (یوروگروپ) پس از نشست روز دوشنبه اعلام کرد که 'یوروگروپ' حمایت خود را از نامزدی لوئیس دگوئیندوس' (Luis de Guindos) وزیر دارایی 58 ساله اسپانیا برای کسب مقام معاونت بانک مرکزی اروپا اعلام کرد. 'فیلیپ لین' رئیس بانک مرکزی ایرلند نامزد دیگر تصدی این مقام بود اما پیش از جلسه روز دوشنبه انصراف داد . هیات مدیره شش نفری بانک مرکزی اروپا دستور کار سیاستهای مالی اروپا را مشخص میکند و ایرلند تا کنون در آن صاحب کرسی نبوده است.
قرار است وزیران دارایی 28 کشور عضو اتحادیه اروپا امروز سه شنبه توصیه رسمی برای این انتصاب را تصویب کنند و تصمیم نهایی را نیز سران اروپا در نشست ماه مارس (اوایل فروردین 1397) اتخاذ خواهند کرد.
وزیر دارایی اسپانیا در مقام معاونت بانک مرکزی اروپا که هشت ساله و غیر قابل تجدید است ، جانشین 'ویتور کونستانچیو' پرتغالی خواهد شد که دوره مسئولیتش در ماه ژوئن (خرداد 97) به پایان می رسد. معرفی دگوئیندس برای تصدی معاونت بانک مرکزی اروپا اولین گام در فرایند تغییر مدیریت ارشد این بانک در مدت دو سال آینده است. دوره ریاست 'ماریو دراگی' رئیس کنونی بانک مرکزی اروپا در نوامبر 2019 به پایان میرسد و انتظار میرود که 'ینس وایدمان' رئیس بانک مرکزی آلمان یا یکی از نزدیکان او رئیس بعدی بانک مرکزی اروپا باشد و برخی رسانه های اروپایی نوشته اند که با این ترکیب مدیریتی ، سخت گیری بانک مرکزی اروپا در زمینه سیاستهای مالی افزایش خواهد یافت. دگوئیندوس در بانک مرکزی اسپانیا مجری سیاستهای ریاضتی بوده است. علاوه بر رئیس و معاون بانک مرکزی اروپا ، سه عضو دیگر از هیات مدیره شش نفری این بانک نیز باید تا پایان سال 2019 جایگزین شوند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!