دوشنبه, ۰۶ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به اکوادور، کلمبیا و شیلی

تهران-ایرنا- توماس شانون معاون وزیر امور خارجه آمریکا در حالی امروز دوشنبه سفر خود را به چند کشور آمریکای جنوبی آغاز می کند که وزیر امور خارجه این کشور نیز اخیرا به این منطقه سفر کرده بود.

به گزارش خبرگزاری کوبایی پرنسا لاتینا، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در این سفر به سه کشور اکوادور، کلمبیا و شیلی سفر خواهد کرد و قرار است با مقامات ارشد این کشورها از جمله روسای جمهوری دیدار و گفت و گو کند.
این سفر تا سوم مارس (12م اسفند) ادامه خواهد داشت و قرار است این مقام ارشد آمریکایی در مورد حمایت های واشنگتن از اولویت ها در روابط دوجانبه سخن بگوید.
وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: شانون قرار است در این سفر تعهد کاخ سفید را در ایجاد یک منطقه آمریکای لاتین امن، مرفه و دمکراتیک در به مقامات این سه کشور اعلام کند.
معاون وزیر خارجه امریکا در اکوادور با لنین مورنو رئیس جمهوری و شماری از مقامات ارشد این کشور دیدار و در مورد مسائل مهمی همچون مقابله با توزیع مواد مخدر و گسترش روابط دوجانبه در حوزه های با منافع مشترک تبادل نظر کند.
شانون در کلمبیا با خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهوری این کشور دیدار کند. روند صلح در کلمبیا و مقابله مشترک با جرائم سازمان یافته از جمله مسائل مهم مورد مذاکره دو طرف خواهد بود. هیات های ارشد دو کشور قرار است در نشست مذاکرات بلندپیاه دو کشور نیز حضور یابند.
معاون وزیر خارجه آمریکا در سانتیاگو پایتخت شیلی نیز با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه این کشور دیدار خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، سفر شانون به سه کشور آمریکای جنوبی از آن جهت اهمیت دارد که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا اخیرا به چند کشور این منطقه سفر کرده بود که به نظر می رسد دولت ترامپ به دنبال تحرک بخشیدن به روابط با کشورهای این منطقه است.
پیش از این چین و روسیه از حضور کمرنگ آمریکا در منطقه آمریکای لاتین استفاده کرده بودند و فعالیتهایی را برای گسترش روابط با شماری از کشورهای این منطقه در دستور کار قرار داده اند. با توجه به اظهارنظرهای اخیر برخی از آمریکایی ها به نظر می رسد دولت ترامپ نگران حضور فزاینده چین و روسیه در آمریکای لاتین شده و به دنبال فصل جدیدی در روابط با کشورهای این منطقه است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!