جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
درخواست دادستان برزیلی برای حبس لولا داسیلوا

دفتر دادستانی برزیل از دادگاه خواسته تا رئیس جمهوری پیشین این کشور را به اتهام اختلاس به زندان بیندازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این درخواست از سوی دفتر دادستانی برزیل پس از آن مطرح شد که تیم حقوقی لوئیز ایناسیو لولاداسیلوا، رئیس جمهوری پیشین برزیل تصمیم دادگاه را در محکوم کردن وی به چالش کشاند و خواستار تجدیدنظر شد.

رسانه‌های دولتی برزیل امروز (سه شنبه) گزارش دادند که دادستان‌ها از دادگاه خواسته‌اند تا هر چه سریعتر مجازات لولا داسیلوا را اجرایی کند.

اوایل فوریه سال جاری میلادی بود که یکی از قضات دادگاه عالی برزیل درخواست لولا داسیلوا را در اجتناب از زندانی شدن به اتهام فساد مالی رد کرد.

این سیاستمدار ۷۲ ساله تابستان گذشته به اتهام رشوه به ۹.۵ سال حبس محکوم شد. دادگاه تجدیدنظر این حکم را در ژانویه سال جاری میلادی تایید کرد و آن را به ۱۲ سال و یک ماه افزایش داد.

لولا دا سیلوا که هرگونه اقدام نادرست را رد می‌کند، قرار است زمانیکه وکلای مدافعش نتوانستند گزینه‌های مربوط به تجدید نظر را ارائه کنند، به زندان منتقل شود.

با وجود آنکه براساس نظرسنجی‌ها این رئیس جمهوری پیشین برزیل یکی از امیدهای ریاست جمهوری این کشور آمریکای لاتین به شمار می‌رود، اما نمی‌تواند در انتخابات اکتبر سال جاری میلادی حضور یابد.

لولا دا سیلوا از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رئیس جمهور برزیل بود اما برای مدت ۱۹ سال نمی‌تواند در هیچ یک از بخش های دولتی فعال باشد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!