شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آ.ب.ث: ترامپ یک هفته پس از دیدار با نتانیاهو، تیلرسون را برکنار کرد

مادرید - ایرنا - روزنامه آ.ب. ث اسپانیا در گزارشی به قلم«میکل آیستاران» نوشت: تنها یک هفته پس از دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییل با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا تیلرسون را برکنار کرد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه روز چهارشنبه افزود : نتیجه گیری روزنامه 'هاآرتص' اسرائیل از تغییر رئیس دیپلماسی خارجی‌ آمریکا که اکنون در دستان «مایک پمپئو» رئیس سابق سیا قرار دارد، آن است که این اخراج ناگهانی توییتری، همانقدر که جهان را متعجب نمود ، اسراییل را خشنود ساخت.
روزنامه اسپانیایی نوشت:تیلرسون درحال مذاکراه با انگلیس، فرانسه و آلمان برای تلاش در نزدیک کردن مواضع در مورد توافق هسته ای ایران قبل از پایان اولتیماتوم ترامپ بود که هشت هفته دیگر منقضی خواهد شد .
این روزنامه تصریح نمود که تیلرسون در طول ریاستش بر وزارت خارجه آمریکا، حتی یک بار نیز به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر نکرد.
آ.ب.ث نوشت: روزنامه 'جروزالم پست' بر سخنان ترامپ در باره توافق هسته ای متمرکز شده و به نقل از رئیس جمهوری آمریکا نوشت : من می خواستم توافق را لغو کنم یا تغییر دهم اما وی طور دیگر فکر می‌ کرد .ما طرز فکر مشابهی‌ نداشتیم .با مایک پمپئو ، نگرش مشترک دارم.”
این روزنامه افزود :به نوشته هاآرتص، در اسراییل، تیلرسون را به عنوان یک فرد 'دور' از دولت یهودی می‌ دیدند در حالی‌ که پمپئو ، یک 'مدافع بسیار بزرگ' است .
این نشریه ادامه داد :رئیس سابق سیا ، در موارد متعددی اظهار داشت که مدافع خروج از توافق هسته ای امضا شده از سوی «باراک اوباما» در سال 2015 است .
رسانه مذکور تصریح کرد :ایرانی ها یادآوری می‌ کنند که متن تائید شده ، تغییراتی قبول نمی‌ کند و به رغم اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی‌ در هر کدام از گزارشات خود تائید کرده که جمهوری اسلامی به تمامی تعهدات خود عمل کرده ، ترامپ می‌ خواهد به آن پایان دهد .
رئیس جمهوری آمریکا دیروز با انتشار توییتی ناگهانی اعلام کرد که رکس تیلرسون از وزارت خارجه برکنار شده و به جای وی مایک پمپئو منصوب شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!