شنبه, ۱۱ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
صندوق‌های خالی، شانس اصلی مادورو برای پیروزی در انتخابات ونزوئلا

تنها یک نفر در ونزوئلا توانسته به عنوان رقیب اصلی در برابر نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور قد علم کند و در انتخابات ماه آینده حاضر شود؛ کسی که گفته می‌شود اگر بتواند مردم ناامید کشورش را پای صندوق‌های رای بکشاند پیروز انتخابات خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، هنری فالکون، بزرگترین رقیب چالش برانگیز مادورو در انتخابات پیش‌رو است که ممکن است مردم را به این باور برساند که با انتخابات تغییر ایجاد می‌شود.

در حالیکه فاجعه اقتصادی در ونزوئلا رخ داده است، مادورو به طور گسترده فضای سیاسی در ونزوئلا را محدود کرده است.

همین مسائل باعث شده که ائتلاف اپوزیسیون انتخابات پیش‌رو را بایکوت کند. رهبران اپوزیسیون از فالکون 56 ساله که زمانی حامی حزب حاکم بود، برای شرکت در این رای‌گیری انتقاد می‌کنند.

با وجود شرایط سخت پیش روی فالکون نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که وی در این کارزار انتخاباتی اگر بتواند مردم را تشویق کند که رای بدهند شانسی برای پیروزی دارد.

براساس نظرسنجی های انجام شده در ماه مارس 75 درصد از جمعیت جوان ونزوئلا مادورو را رد می‌کنند.

همچنین برخی نظرسنجی‌های دیگر بی اعتمادی رای دهندگان به کل روند انتخابات را نشان می‌دهد.

فالکون در گفت‌وگویی با روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد: بایکوت کردن انتخابات چه دستاوردی می‌تواند برای مردم گشنه ونزوئلا که خواهان تغییر هستند به ارمغان آورد. یک روز بعد از انتخابات چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

برهمین اساس هفته‌های پیش از بیستم ماه مه سال جاری، فالکوم در خیابان‌های ونزوئلا تلاش می‌کند که مردم را به حضور در انتخابات تشویق کند.

به طور مثال در شهر شرقی ال‌تیگره، در حدود 200 مایلی کاراکاس، پایتخت صدها نفر منتظر فالکوم بوده و فریاد می‌زنند که "ما داریم میمیریم به ما کمک کنید"، "سوسیالیست گشنه است".

در حال حاضر فالکون تنها از سوی سه حزب کوچک حمایت می‌شود و همین مساله نگران کننده است. در مقابل ائتلاف اپوزیسیون اعلام کرده است که "شرکت در این روند متقلبانه انتخابات تنها به معنی مشروعیت دادن به آن است."

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!