پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
بازداشت یک فعال زن طرفدار استقلال کاتالونیا تحت عنوان "تروریسم"


وزیر کشور اسپانیا اعلام کرد، یک زن به اتهام "شورش" و "تروریسم" در تحقیقات علیه فعالان طرفدار استقلال کاتالونیا که در اعتراضات اخیر حضور داشتند، بازداشت شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خوآن ایگناسیو زویدو، وزیر کشور اسپانیا اعلام کرد: تاکنون در این تحقیقات یک زن بازداشت شده است اما بازجویی‌ها و تحقیقات در این باره ادامه دارد. افراد بازداشت شده به اتهام شورش و تروریسم دستگیر می‌شوند.

این برای اولین بار است که بازداشت شدگان تحت عنوان تروریسم قرار می‌گیرند.

دادگاه ملی اسپانیا که با پرونده‌های بزرگ مربوط با عملیات تروریستی درگیر است مسؤولیت تحقیقات و بازجویی درباره این مساله پرونده را برعهده گرفته است.

دفتر دادستان عمومی نیز اعلام کرد: در این تحقیقات یک مرد و یک زن مورد بازجویی قرار گرفته‌اند اما پلیس اعلام کرد که تنها یک زن بازداشت شده است.

چند روز گذشته صدها نفر از مردم کاتالونیا با در دست داشتن پرچم‌های استقلال این منطقه در بارسلونا اعتراض خود را اعلام کردند.

وی ادامه داد: کمیته‌های دفاع از جمهوریت که سال گذشته میلادی پیش از برگزاری رفراندوم استقلال در یکم اکتبر تشکیل شده بودند، اقدامات خشونت آمیز انجام می‌دهند.

علی‌رغم ممنوعیت صادر شده از سوی دادگاه صدها نفر از فعالان طرفدار استقلال در مقابل ایستگاه‌های رای گیری به اعتراض پرداختند.

پلیس به متفرق کردن این افراد پرداخت که در برخی مواقع با خشونت همراه شد.

کارلس پوجدمون رهبر سابق جدایی طلب کاتالونیا نیز در پیامی در توئیتر با پرداختن به تعریف تروریسم، از بازداشت اخیر انتقاد کرد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!