پنجشنبه, ۰۹ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ایران و اسپانیا تفاهمنامه نفتی امضا کردند

تهران- ایرنا- ایران و اسپانیا برای همکاری در صنایع نفت و گاز و انتقال فناوری تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا، تفاهمنامه همکاری بین ایران و اسپانیا در حاشیه کارگروه مشترک ایران و اسپانیا، از سوی «حسین اسماعیلی شهمیرزادی»، مدیر کل اروپا و آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت و «مرسدس مونه‌درو»، رئیس هیات نمایندگی اسپانیا به امضا رسید.
این تفاهمنامه با هدف تشویق شرکت‌ها برای همکاری در حوزه‌های پایین و بالادستی، تامین تجهیزات همراه با انتقال دانش و فناوری‌، افزایش حوزه‌های بازیافت نفت، همکاری در حوزه‎های پتروشیمی و پالایشی و تبادل دانش فنی امضا شد.
«امیرحسین زمانی‌نیا»، معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی در کارگروه مشترک ایران و اسپانیا، گفت: با وجود برخورداری ایران از ذخایر غنی نفت ‌و گاز، میزان بهره‌ برداری از منابع موجود در هر 2حوزه چندان مطلوب نیست.
وی ظرفیت کنونی تولید را حدود چهار میلیون بشکه نفت و 40 میلیارد مترمکعب گاز عنوان کرد و افزود: در این بخش ها، نرخ بهره‌برداری چندان رضایت بخشی در این حوزه‌ها نداریم.
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت افزود: توان مهندسی و صنعتی قوی کشور در حوزه انرژی در چند دهه گذشته از سقوط صنعت نفت ما که می ‌توانست 20 سال پیش اتفاق بیفتد، پیشگیری کرد و امروز شاهد حضور عزتمندانه صنایع نفت و گاز ایران در بازار جهانی هستیم.
زمانی ‌نیا، نیاز به نوسازی زیرساخت‌های صنعت را زمینه خوبی برای مشارکت شرکت‌های خارجی و جذب سرمایه‌‌‌گذاران این بخش دانست و افزود: در زمینه انتقال فناوری و ارائه خدمات مدیریتی نیازی جدی به همکاری شرکای خارجی مانند اسپانیا داریم.
وی با بیان اینکه ایران و اسپانیا در گذشته همکاری ‌هایی داشته اند، گفت: فارغ‌التحصیلان آموزش دیده و با کیفیت صنعت نفت کشور، نسبت به دیگر کشورهای منطقه در سطحی غیر قابل مقایسه قرار دارند که می‌ توانند در پروژه‌های جدید به کار گرفته شوند.
در ادامه این نشست مشترک، شماری از نمایندگان موسسه تجارت و سرمایه‌گذاری اسپانیا موسوم به ایسکس (ICEX) و برخی مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌های اسپانیایی در حوزه نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی به تبادل نظر پرداختند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!