دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آرژانتین از صندوق بین المللی پول کمک خواست

تهران - ایرنا - دولت آرژانتین برای مقابله با چالش جدید اقتصادی در این کشور به دنبال مذاکره با صندوق بین المللی پول است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مائوریسیو مکری رئیس جمهوری آرژانتین روزگذشته (سه شنبه) اعلام کرد:برای جبران ضررها به دنبال کاهش ارزش پزو (واحد پول این کشور) برای دریافت بسته کمک های مالی با صندوق بین المللی پول مذاکره می کنیم. وی افزود: به عنوان یک اقدام پیشگیرانه تصمیم گرفتم تا مذاکره با صندوق بین المللی پول با هدف دریافت خط اعتباری از این نهاد آغاز شود.
گریستین لاگاردرئیس صندوق بین المللی پول نیزاعلام کرد که این مذاکرات با هدف یافتن راههایی برای تقویت اقتصاد آرژانتین بزودی آغاز می شود. وی از بیانیه اخیر رئیس جمهوری آرژانتین در مورد آغاز این مذاکرات استقبال کرد و تاکید کرد که هدف بهبود وضعیت اقتصاد این کشور آمریکای لاتین است.
پس ازکاهش دوباره ارزش پزو آرژانتین در برابردلار، رئیس جمهوری آرژانتین بارئیس صندوق بین المللی پول درحالی گفت و گو کرد که هنوز مشخص نیست میزان اعتباری که آرژانتین برای بهبود وضعیت اقتصادی اش نیاز دارد، چقدر است. مکری افزود: ما به دنبال راهی هستیم که ما را از کسادی و رکود بیرون بیاورد. هدف ما جلوگیری از وقوع بحران اقتصادی بزرگی است که ما را به عقب می راند و به هر کسی آسیب می زند.
وزیر اقتصادآرژانتین نیزاعلام کرد: هنوز زود است در مورد جزئیات این مذاکره و شرایط پیش رو صحبت کنیم اما توافق کرده ایم که صندوق بین المللی پول حمایت های مالی اش را در اختیار ما قرار دهد.
در حالی دولت مائوریسیو مکری مذاکرات با صندوق بین المللی پول را آغاز کرده که روابط این نهاد بین المللی با آرژانتین در سالهای گذشته به دلیل برخی تنش ها تیره و تار بود. وزیر اقتصاد آرژانتین تاکید کرده است که مذاکرات دولت فعلی با صندوق بین المللی پول متفاوت از روش های دولتهای گذشته است.
پس از کاهش ارزش واحد پول آرژانتین بانک مرکزی این کشور اخیرا نرخ بهره را به 40 درصد افزایش داد. یکی دیگر ازاهداف مقامات اقتصادی آرژانتین مهار تورم سنگین در این کشور بوده است. نرخ تورم سال گذشته در این کشور 24.8 درصد بود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!