دوشنبه, ۰۶ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
"تولد دوباره" ونزوئلا وعده مادورو پیش از انتخابات


نیکولاس مادورو که شدیدا بابت اوضاع اقتصادی نابسامان ونزوئلا سرزنش می‌شود، متعهد شد تا در صورت پیروزی مجدد در انتخابات آتی "تغییرات چشمگیری" را در این کشور عضو اوپک که با تورم نجومی و کمبود کالاهای اساسی دست و پنجه نرم می‌کند، به وجود آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکولاس مادورو رهبر چپگرای ۵۵ ساله ونزوئلا هیچ توضیحی درباره اینکه چطور می‌خواهد اقتصاد کشورش را متحول کند، آن هم اقتصادی که پنج سال است همزمان با روی کار آمدن او در سال ۲۰۱۳ در رکود فاجعه‌بار غلت می‌زند، متحول کند.

به‌رغم فشار اپوزیسیون سیاسی و خشم میلیون‌ها ونزوئلایی، مادورو حتی از اجرای کوچکترین اصلاحات در اقتصاد دولتی از جمله کنترل‌ قیمت‌ها سر باز می‌زند. مادورو پیش از انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه در جمع حامیانش در جنوب کاراکاس گفت: ونزوئلا به تغییرات اقتصادی بزرگی نیازمند است و قرار است ما خودمان این کار را انجام دهیم!

گرچه مادورو چندان محبوب نیست، اما از آنجایی که اپوزیسیون جریان اصلی، انتخابات را بایکوت کرده، لابی‌گرها کنترل نهادهای کلیدی را در دست دارند و قدرتی که اعانه‌های دولتی برای جمع‌آوری رای دارند، انتظار می‌رود او مجددا در انتخابات پیروز شود.

مادورو سه‌شنبه با شادمانی بسیار گفت: اگر در ۲۰ مه به من قدرت بدهید، قسم می خورم با جان و دلم تا خودم را وقف تمام تغییرات اقتصادی‌ای کنم که ونزوئلا برای تولد دوباره به آن احتیاج دارد.

وعده‌های مادورو برای بسیاری از مردم ونزوئلا که تورم نجومی، کمبود مواد غذایی، بازگشت دوباره به بیماری‌های نادری که قبلا قابل کنترل بود و مهاجرت گسترده را لمس کردند، وعده‌ توخالی است. رئیس‌جمهوری ونزوئلا "جنگ اقتصادی" تحت امر آمریکا از جمله تحریم‌های کنونی بخش مالی از سوی دولت ترامپ را مقصر می‌داند. برخی ناظران انتظار دارند که او پس از انتخابات موضع تندتری علیه شرکت‌هایی اتخاذ کند که به بحران دامن می‌زنند.

اصلی‌ترین رقیب مادورو در انتخابات یکشنبه، هنری فالکون فرماندار سابق یکی از ایالات ونزوئلا است که به تعیین اقتصاد مبتنی بر دلار، معکوس کردن ناسیونالیزه سنبل‌ شده و باز کردن درهای ونزوئلا به سمت دریافت کمک خارجی اضطراری و فوری وعده داده است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!