یکشنبه, ۱۹ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کشته شدن 24 عضو سابق فارک در سال جاری میلادی


"چریک‌های مسلح انقلابی کلمبیا" موسوم به فارک اعلام کردند، 24 تن از اعضای سابق این گروه از آغاز سال جاری میلادی کشته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فارک همچنین نسبت به ادامه خشونت‌ها که تهدیدی برای توافق صلح با دولت کلمبیاست هشدار داد.

این گروه که سال گذشته میلادی و پس از امضای توافق صلح سال 2016 به یک حزب سیاسی بدل شده، اعلام کرد: سه عضو سابق فارک هفته گذشته در جنوب غرب کلمبیا کشته شدند.

این گروه همچنین اعلام کرد، از آغاز سال 2018 در مجموع 24 تن از اعضای سابق این گروه کشته شده‌اند.

براساس گزارش منتشر شده از سوی خوآن مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهوری کلمبیا از زمان امضای توافق صلح در مجموع 40 تن از اعضای سابق فارک به قتل رسیدند.

فارک مکررا دولت را به خاطر شکست در تحقق تعهداتش براساس توافق امضا شده به ویژه حمایت از چریک‌های سابق، خانواده‌های آنها و فعالان حزب مورد انتقاد قرار داده است.

این گروه همچنین نگرانی خود را نسبت به این مساله اعلام کرده که گروه‌های راست‌گرا شبه‌نظامیان سابق فارک را هدف حمله قرار می‌دهند.

حزب فارک همچنین اعلام کرد، اجازه نمی‌دهد که اعضای سابق آن به قتل برسند.

ایوان دوکو، محافظه‌کار که در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا جایگاه اول را به دست آورده، متعهد شده تا توافق صلح به دست آمده را بازبینی کند و اعضای سابق فارک را به زندان بیندازد.

رقیب وی گوستاوو پترو اما از این توافق صلح حمایت کرده است.

همچنین حزب فارک از دو کاندیدا خواسته است تا "حذف سلاح از سیاست" را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که 17 ژوئن برگزار می‌شود مورد بررسی قرار دهند و تضمین کنند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!