شنبه, ۱۱ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
همزمان با تحلیف نخست وزیر جدید اسپانیا دولت جدید کاتالونیا نیز سوگند خورد


کابینه دولت جدید کاتالونیا امروز (شنبه) با ادای سوگند کار خودش را آغاز کرده و ملی‌گرایان در این منطقه تحت حاکمیت اسپانیا مجددا کنترل امور را به دست گرفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این رخداد به حدود ۷ ماه حاکمیت مستقیم مادرید در کاتالونیا به سبب بحران به وجود آمده در این منطقه از بابت برگزاری یک همه‌پرسی استقلال پایان داد.

یوآخیم تورا، دستیار نزدیک به رهبر استقلال طلب سابق کاتالونیا یعنی کارلس پوجدمون در حالی به عنوان رئیس جدید این منطقه کار خود را آغاز می‌کند که پدرو سانچز سوسیالیست نیز رسما به عنوان نخست وزیر جدید دولت مرکزی اسپانیا سوگند یاد کرد.

سانچز پیش از این گفته خواهان برگزاری مذاکرات بر سر وضعیت کاتالونیا است اما با هرگونه همه‌پرسی استقلال از سوی این منطقه مخالف است.

ماریانو راخوی، نخست وزیر محافظه‌کار قبلی اسپانیا در پایان ماه اکتبر در پی تنش‌های به وجود آمده بر سر برگزاری یک همه‌پرسی استقلال از سوی دولت تحت رهبری پوجدمون در کاتالونیا اقدام به اعمال حاکمیت مستقیم مادرید بر این منطقه کرد.

برحسب قانون اساسی اسپانیا حاکمیت مستقیم مادرید بر کاتالونیا در زمانی که دولت جدیدی در این منطقه روی کار بیاید، پایان می‌یابد.

با این حال ملی‌گرایان کاتالونیا بعد از برگزاری انتخابات منطقه‌ای زودهنگام چندین ماه سخت را گذراندند تا سرانجام با تصویب کابینه جدید در پارلمان کارشان را آغاز کردند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!