شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
داسیلوا از زندان نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری برزیل را اعلام می‌کند


لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور پیشین برزیل که به اتهام فساد در زندان به سرمی‌برد امروز (شنبه) نامزدی خودش را برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارینا سیلوا، حامی محیط زیست از حزب Rede و جرالدو آلکمین، کاندیدای حزب سوسیال دموکراتیک برزیل، دو رقیب لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور پیشین و محبوس برزیل در انتخابات هفتم اکتبر سال جاری میلادی هستند.

گفتنی است سیلوا و آلکمین رقبای جدی در انتخابات ریاست جمهوری علیه خایر بولسونارو، کاندیدای جناح راست در این انتخابات محسوب می‌شوند.

همچنین لولا داسیلوا از حزب کارگر خودش را برای انتخابات نامزد می‌کند و اهمیتی به حکم ۱۲ سال حبسش و همچنین ممنوعیت برای کاندیداتوری در انتخابات نمی‌دهد.

براساس نظرسنجی‌ها مشخص شده است که لولا داسیلوا حمایت دو برابری را نسبت به سایر کاندیداهای اصلی در دور نخست انتخابات به دست می‌آورد.

براساس قانون اساسی برزیل در صورتی که هیچ یک از کاندیداها نتوانند در دور اول حداکثر آرا را به دست بیاورند دور دوم دو هفته بعد برگزار خواهد شد.

با وجود اینکه داسیلوا نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری امروز اعلام می‌کند منتظر رای نهایی دادگاه درباره این اقدام است.

همچنین با توجه به قانون کنونی برزیل کسی که درخواست استیناف درباره احکام کیفری را از دست بدهد اجازه شرکت در انتخابات را ندارد.

براساس دو نظرسنجی همچنین مشخص شده که ۳۳ یا ۴۱ درصد از رای دهندگان تصمیمی برای حضور در انتخابات ندارند. اگرکه داسیلوا در آن کاندید نباشد.

براساس نظرسنجی‌های اخیر داسیلوای ۷۲ ساله می‌تواند کاندیدای پیشرو در انتخابات ریاست جمهوری برزیل باشد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: اگر لولا داسیلوای محبوس نتواند در انتخابات اکتبر کاندید شود فرناندو حداد، فرماندار سابق سائوپائولو از سوی حزب چپ‌گرای کارگر کاندیدای ریاست جمهوری خواهد شد.

اگر داسیلوا بتواند کاندید شود مانوئلا داویلا،‌ از حزب کمونیست معاون وی خواهد شد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!