سه شنبه, ۰۷ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

تحلیف رئیس جمهوری جدید کلمبیا

رییس جمهور جدید کلمبیا در حضور چندین رهبر منطقه‌ای از جمله رییس جمهور مکزیک و اکوادور مراسم تحلیف خود را برگزار کرد. او با مشکلات بسیاری از جمله تنش‌های فزاینده با ونزوئلا و مشکلات دستیابی به صلح با گروه‌های شورشی کشورش روبه‌رو است.

به گزارش ایسنا، به نقل ازخبرگزاری فرانسه، ایوان دوکه 42 ساله، رییس جمهور جدید کلمبیا از جناح راست این کشور جانشین همتای سابقش، خوان مانوئل سانتوس شد و ممکن است توافق به دست آمده در دولت قبل با گروه شورشی فارک را لغو کند.

او در سخنرانی مراسم تحلیف خود اظهار کرد، برای ترمیم "نقص‌های ساختاری" این توافق با گروه فارک اقدام می‌کند اما در این خصوص جزییاتی ارائه نکرد.

دوکه افزود: اقداماتی اصلاحی را صورت خواهیم داد تا قربانیان درگیری‌ها از عدالت متناسب و جبران خسارات بهره‌مند شوند و دادخواستی از گذشته باقی نماند.

دوکه همچنین افزود، در مذاکرات با گروه شورشی مارکسیستی ELN نیز موضعی سختگیرانه‌تر خواهد داشت تا از "معتبر بودن" فرایند مذاکرات اطمینان حاصل کند تا همه اقدامات مجرمانه آنان متوقف شود.

وی متعهد شد که درخصوص اقدام علیه  فعالیت‌های مجرمانه،  قاچاق مواد مخدر و همچنین گروه‌های شورشی رویکردی جدی داشته باشد و تصریح کرد: اکنون زمان آن رسیده که برای مبارزه با گروه‌های غیرقانونی متحد شویم. ما باید فرهنگی ایجاد کنیم که به حاکمیت قانون احترام بگذارد.

این در حالی است که چند ساعت پیش از برگزاری مراسم تحلیف دوکه، هزاران تن در بوگوتا تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به رییس جمهور جدید این کشور نشان داده و خواستار حفظ توافق صلح با فارک شوند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

 

 

 

 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!