شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
درخواست رهبر کاتالونیا از مادرید برای پذیرش رفراندوم استقلال

رهبر دولت منطقه‌ای کاتالونیا کمپینی را برای جدایی این منطقه از دولت مرکزی اسپانیا مجددا به راه انداخته و از دولت مرکزی خواسته تا با برگزاری رفراندوم استقلال موافقت کرده و جلوی رای گیری را که تنها خودمختاری بیشتری به منطقه می‌دهد، بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یوآخیم تورا، رهبر دولت منطقه‌ای کاتالونیا روز سه شنبه در سخنرانی خود با موضوع "لحظه ما"‌ که پنج ماه پس از روی کار آمدنش ایراد شد، از دولت مرکزی اسپانیا خواست تا با برگزاری رفراندوم استقلال در کاتالونیا موافقت کند و جلوی رای گیری را که تنها خودمختاری بیشتری به این منطقه می‌دهد، بگیرد.

این صحبت‌ها از سوی رهبر منطقه‌ای کاتالونیا پس از آن مطرح شد که پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا موضعی نرم‌تر در قبال این منطقه خودمختار اتخاذ کرده و حتی گفته که می‌تواند با رای گیری، خودمختاری بیشتری به این منطقه اعطا کند.

وی پیشنهاد داد تا یک رفراندوم برای اعطای حق خودمختاری بیشتر به کاتالونیا برگزار شود اما رای گیری برای استقلال را رد کرد.

رهبر دولت منطقه‌ای کاتالونیا همچنین تاکید کرد که به دنبال یک رای گیری دیگر است اما گفت که این بار این رفراندوم باید توسط دولت اسپانیا تایید شود.

وی ادامه داد: تاریخ اول اکتبر مدنظر است و ما بر روی آن کار می‌کنیم تا آن را اجرایی کنیم. تنها با یک رفراندوم پذیرفته شده و از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته شده می‌توان این مساله را مجددا برگزار کرد.

رهبر دولت منطقه‌ای کاتالونیا همچنین گفت:‌ ما همواره به همه گوش می‌دهیم اما هرگز از حق خود برای تعیین سرنوشتمان نمی‌گذریم. ما حتی یک قدم هم به عقب برنمی‌داریم.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!