دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تازه‌ترین نظرسنجی درباره انتخابات برزیل؛ پیشروی نامزد چپ‌ها

کاندیدای راست افراطی برزیل که حین حضور در کمپین انتخاباتی مورد اصابت چاقو قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد، هنوز هم براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته می‌تواند در دور نخست انتخابات این کشور پیشرو باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خائر بولسونارو، کاندیدای راست افراطی برزیل توانسته در نظرسنجی موسسه داتافولها از حمایت ۲۶ درصدی مردم برخوردار باشد.

بر اساس این نظرسنجی همچنین مشخص شد که رقیب وی از حزب کارگران نیز توانسته جایگاه خود را محکم کند.

در حالی که لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری سابق برزیل از شرکت در انتخابات منع شده و در حبس به سر می‌برد، حمله با چاقو علیه بولسونارو باعث شده تا انتخابات غیرقابل پیش بینی در برزیل بیش از گذشته پیچیده‌ شود.

لولا داسیلوا، "فرناندو حداد" را که سابق بر این شهردار سائوپائولو بود جای خود به عنوان کاندیدای حزب کارگر برگزیده و این فرد موفق شده تا میزان محبوبیتش را با چهار درصد افزایش به ۱۳ درصد در نظرسنجی روز جمعه برساند.

در نظرسنجی روز جمعه مشخص شد که استراتژی حزب کارگر برای معرفی حداد به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نتیجه بخش است؛ این حزب در تبلیغات اخیر خود پیامی را با عنوان "حداد، لولا است" منتشر کرد.

حمایت لولا باعث می‌شود تا حداد بتواند در دور دوم انتخابات که ۲۸ اکتبر برگزار می‌شود، موفق باشد.

در نظرسنجی داتافولها همچنین مشخص شد که بولسونارو که قریب به سه دهه در کنگره برزیل گذرانده و حداد، می‌توانند در دور دوم انتخابات کنار یکدیگر به رقابت بپردازند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که بولسونارو در دور دوم به دیگر کاندیداهای اصلی می‌بازد.

نظرسنجی مذکور از ۲۸۲۰ تن در سراسر برزیل و در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام شد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!