سه شنبه, ۱۴ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رئیس‌جمهور آرژانتین ادعای ارضی خود را درباره فالکلند تکرار کرد

رئیس‌جمهور آرژانتین در اظهارات خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل ادعای ارضی خود را نسبت به جزایر مالویناس (فالکلند) اعلام کرد.


به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهور آرژانتین اعلام کرد: من می‌خواهم بار دیگر حقوق ارضی مشروع آرژانتین بر جزایر مالویناس (فالکلند)، جزیره جورجیای جنوبی و جزایر ساندویچ جنوبی و دریانوردی در نواحی اطراف آن را تایید کنم.
در همین حال ماکری بر تعهد خود برای دور جدید روابط با انگلیس براساس اعتماد دوجانبه و مذاکرات مثبت نیز تاکید کرد.
جزایر فالکلند در آرژانتین به نام مالویناس شناخته می‌شود. این جزایر یکی از نقاط اختلاف نظر دیرینه میان آرژانتین و انگلیس است که حتی باعث جنگ مسلحانه در سال 1982 شد.
در ماه مارس 2013 در جزایر فالکلند رفراندومی درباره وضعیت این سرزمین برگزار شد که 99.8 درصد از ساکنان محلی آن تمایل خود را برای ادامه حضورشان زیر پرچم انگلیس اعلام کردند.
ماکری در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد: آرژانتین پرونده شکایتی را به دادگاه بین‌المللی کیفری درباره نقض گسترده حقوق بشر توسط رئیس‌جمهور ونزوئلا ارجاع خواهد داد.
ماکری اعلام کرد: آرژانتین به دادگاه بین‌المللی کیفری درباره اقدامات دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا به اتهام جرم علیه بشریت شکایت می‌کند.
او در ادامه اظهاراتش از دولت ونزوئلا خواست که بحران انسانی و کمبود شدید موادغذایی در این کشور را مورد حل و فصل قرار دهد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!