یکشنبه, ۱۹ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
هشدار روسای فارک نسبت به خلف وعهده دولت کلمبیا درباره توافق صلح

مذاکره کننده ارشد فارک در توافق صلح کلمبیا گفت، تحویل سلاح از سوی این گروه چریکی پیش از تحقق توافق، "از روی سادگی" بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایوان مارکز، مذاکره کننده ارشد فارک در توافق صلح گفت که تغییرات انجام شده در توافق 2016 پس از تحویل سلاح از سوی فارک، خیانت به توافق بوده است.

وی در نامه‌ای که در روزنامه‌های کلمبیایی منتشر شد و به امضای اسکار مونته‌رو، از دیگر رهبران فارک رسیده، نوشته است: این تغییرات پس از تحویل سلاح رخ داد. این یک تله، دام و فریب بود. این مساله خیانت به توافق صلح است.

این دو در جایی نامعلوم مخفی هستند.

در ادامه این نامه همچنین آمده است: ما از روی سادگی، حرف دولت را پذیرفتیم. مانوئل مارولاندا،‌ موسس فقید فارک همیشه به ما هشدار می‌داد که تنها راه تبعیت از توافقات، سلاح است.

ایوان مارکز همچنین در این نامه که برای کمیسیون صلح سنای کلمبیا ارسال شده آورده که خطای ساختاری این توافق این است که بدون تضمین پیوستن نیروهای سابق فارک به جامعه، مردم و زندگی غیرنظامی، سلاح تحویل داده شده است.

چند تن از چریک‌های سابق نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک دولت بوگوتا را بابت خلف وعده در کمک به بازگشت این چریک‌ها به زندگی غیرنظامی مورد انتقاد قرار داده‌اند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!