سه شنبه, ۱۴ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ونزوئلا، کلمبیا را به ناتوانی در مقابله با گروه‌های شبه‌نظامی متهم کرد

دولت ونزوئلا، بعد از آنکه سه سرباز ونزوئلایی در یک کمین انجام شده از سوی یک گروه چریکی کلمبیایی کشته شدند، کلمبیا را به ناتوانی در کنترل گروه‌های مسلح فعال در خاک خود متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا تایید کرد که سه سرباز این کشور روز یکشنبه در حمله انجام شده از سوی چریک‌های کلمبیایی ELN در یک منطقه مرزی کشته شدند و در نتیجه این حمله 10 سرباز دیگر نیز زخمی شدند.

این مقام دولت ونزوئلا، کلمبیا را متهم کرد به اینکه «قادر به کنترل گروه‌هایش، خشونتش و قاچاق مواد مخدرش نیست».

این در حالی است که دولت کلمبیا، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را به دیکتاتوری متهم کرده و او را مقصر سقوط اقتصادی این کشور و بحران آوارگان ناشی از آن که کلمبیا را نیز درگیر ساخت، کرده است.

پادرینو گفت: حمله روز یکشنبه بخشی از یک استراتژی امری برای تشدید تنش‌ها در مرز 2200 کیلومتری ونزوئلا است.

این وزیر ونزوئلایی گفت: حمله مذکور که در ایالت آمازوناس صورت گرفت از سوی یک گروه شبه نظامی کلمبیایی و به تلافی دستگیر کردن 9 نفر از اعضای آن صورت گرفته است.

این وزیر به هویت این گروه اشاره‌ای نکرد. گزارش‌های مطبوعات محلی و همچنین یک سازمان غیر دولتی گفتند که چریک‌های گروه چپ‌گرای موصون به ارتش آزادی‌بخش ملی (ELN) آن را انجام داده‌اند.

مقام‌های کلمبیایی‌ گفته‌اند که این گروه و چند گروه غیر قانونی دیگر از خاک ونزوئلا برای فرار از حملات نیروهای مسلح کلمبیا استفاده کرده و مقام‌های محلی نیز آن‌ها را تحمل می‌کنند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!