سه شنبه, ۳۰ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
نخست وزیر اسپانیا موافق روابط نزدیک با کوباست

نخست وزیر اسپانیا با رئیس جمهوری کوبا درباره تعمیق روابط دو جانبه سیاسی توافق کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در نخستین سفرش به کوبا که برای نخستین بار در سه دهه گذشته انجام شده، با میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا دیدار کرده و دو طرف توافقی را در تعمیق روابط دو جانبه سیاسی و نشست‌های میان دو کشور امضا کردند.

روابط بین کوبا و اتحادیه اروپا از ۲۰۱۶ و پس از دو دهه سردی روابط، بهبود یافته است.

سانچز پیش از سفر به کوبا از سوی اپوزیسیون اسپانیا به شدت بابت این سفر و قصدش برای دیدار با رئیس جمهوری کوبا مورد انتقاد قرار داشت.

رهبر حزب اپوزیسیون اسپانیا در توئیتی نوشته بود، سانچز به کوبا رفته تا بجای درخواست برای آزادی و دموکراسی مایه شادمانی دیکتاتورها شود.

البته سانچز قرار است با برخی از مخالفان برجسته کوبایی شامل مدیران مجله مستقل دیجیتالی و یک اندیشکده و همچنین اعضای یک بخش خصوصی در این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

دیپلمات بازنشسته کوبایی درباره این سفر گفته است:‌ نسل جدید رهبران کوبا باید بدانند که این رویکرد و دستاورد نشان می‌دهد که روابط خارجی کوبا نیازی به محدود شدن به درگیری‌های آمریکا و کوبا یا ائتلاف با کشورهایی چون روسیه و چین ندارد. این یک لحظه غیرمنتظره در شرایطی سخت است.

سانچز امروز (جمعه) قرار است در مراسم گشایش یک نشست اقتصادی بین کوبا و اسپانیا در هتلی که مقام‌های آمریکایی آن را در فهرست ممنوعه‌های خود قرار داده‌اند، شرکت کند؛ آمریکایی‌ها از اقامت در این هتل منع شده‌اند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!