یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
جان بولتون به برزیل می‌رود

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: برای دیدار با رئیس جمهوری تازه منتخب برزیل به زودی به ریودوژانیرو سفر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توییتری خود نوشت: برای دیدار با ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری منتخب برزیل در ریو در تاریخ ۲۹ نوامبر هشتم آذرماه روزشماری می‌کنم. ما منافع دو جانبه بسیاری داریم و در خصوص توسعه آزادی‌ها و سعادت و رفاه در نیم‌کره غربی مذاکره خواهیم کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بولسونارو کاپیتان سابق ارتش برزیل پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته برزیل گفت: پس از تماس دوستانه با دونالد ترامپ تصمیم گرفتم تا به واشنگتن سفر کنم.

ترامپ نیز اعلام کرده که تماس تلفنی فوق‌العاده‌ای با بولسونارو برای تبریک پیروزی وی داشته و درباره‌ برنامه‌هایشان برای مذاکره در خصوص مسائل تجاری، نظامی و دیگر مسائل توییتی منتشر کرد.

بولسونارو رئیس جمهوری جناح راست برزیل هفته گذشته اعلام کرد که به خاطر وضعیت نامناسب جسمانی‌اش نمی‌تواند در نشست گروه ۲۰ که برای تاریخ ۳۰ نوامبر و اول دسامبر در بوئنوس آیرس برنامه‌ریزی شده، شرکت کند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!