شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
درخواست اپوزیسیون ونزوئلا از بانک انگلیسی برای ندادن طلا به دولت مادورو

گروهی از اپوزیسیون ونزوئلا از "بانک انگلستان" خواستند تا سپرده طلا به ارزش 550 میلیون دلار را که متعلق به ونزوئلا است، به دولت کاراکاس ندهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اپوزیسیون ونزوئلا گفته که دولت این کشور این مبالغ را می‌دزدد یا از آنها برای تامین مالی دولت "دیکتاتوری" نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری استفاده می‌کند.

خولیو بورگس، رئیس سابق مجمع ملی ونزوئلا و کارلوس وچیو، رهبر حزب اپوزیسیون این کشور در نامه‌ای به بانک انگلستان گفتند که دولت سوسیالیست ونزوئلا 14 تن طلا به ارزش 550 میلیون دلار را که در این بانک گذارده یا در جیب خودش می‌گذارد یا از آن به صورت غیرقانونی برای کشتار و زندانی کردن مخالفان استفاده می‌کند.

این دو در نامه خود به این بانک یادآور شدند که آمریکا، انگلستان و بسیاری از کشورهای اروپایی دولت مادورو را غیرمشروع می‌دانند.

در ادامه این نامه همچنین آمده است: مادورو مالک مشروع این طلا نیست. بدون شک مادورو و دولتش به دنبال سرقت منابعی هستند که به مردم ونزوئلا تعلق دارد.

این نامه در حالی منتشر شد که دولت آمریکا اخیرا تحریم‌هایی را علیه ونزوئلا اعمال کرده و صنعت طلای این کشور را با صدور دستور به شهروندان آمریکایی در عدم انجام معاملات مالی تحت تاثیر قرار داده است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!