چهارشنبه, ۱۵ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رهبر آرژانتین: راه طولانی برای مهار "فاجعه" اقتصادی داریم

رئیس‌جمهوری آرژانتین گرچه تاکید کرد میزبان موفقی برای اجلاس جی۲۰ در بوئنوس آیرس بوده است اما در شرایطی که کشورش با بحرانی اقتصادی روبروست گفت که آماده دوران سخت پیش‌رو است.

به گزارش ایسنا، مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهوری آرژانتین در مصاحبه با آسوشیتدپرس تاکید کرد از برگزاری امن گردهمایی رهبران بزرگترین قدرت‌های اقتصادی جهان به خود می‌بالد.

او گفت آرژانتین در حاشیه این اجلاس حدود هشت میلیارد دلار توافق سرمایه‌گذاری با دیگر کشورها به امضا رسانده که عمدتا در حوزه انرژی، معدن و زیر ساخت بوده است.

ماکری گفت: تردیدی وجود ندارد که جهان مایل به مشارکت و همکاری با آرژانتین است. ما هرگز شاهد چنین توجهی نبوده‌ایم.

آرژانتین پیش از این رکورد دریافت ۵۶ میلیارد دلار وام از صندوق بین‌المللی پول را داشت اما ماکری می‌گوید کشورش راهی طولانی در مدیریت بحران اقتصادی‌ خودش در پی سقوط ارزش پول رایج کشورش دارد؛ وضعیتی که وی آن را "فاجعه" توصیف کرد.

این آشوب اقتصادی منجر به تحریک اعتراضات گسترده‌ای شده اما رئیس‌جمهوری آرژانتین تاکید دارد کشورش با وام صندوق بین‌المللی پول، حمایت رهبران جهان در نشست جی۲۰ و یک سری تدابیر اقتصادی با هدف رساندن کسری بودجه دولت در سال آتی به صفر جای پای محکم‌تری خواهد داشت.

این رئیس‌جمهوری محافظه‌کار در سال ۲۰۱۵ با وعده احیای اقتصاد ضعیف آرژانتین و ریشه‌زدایی فقر روی کار آمد. اعتبار او به حل اختلافات حقوقی با وام‌دهندگان و بازگرداندن آرژانتین به بازارهای جهانی، برای اولین بار پس از بدترین بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!