پنجشنبه, ۰۹ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مادورو از امضای قراردادهای چند میلیارد دلاری با روسیه خبر داد

رییس جمهور ونزوئلا در تویتتر خود از امضای قراردادهای چند میلیارد دلاری بین ونزوئلا و روسیه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، نیکولاس مادورو گفت:‌ "امروز (۶ دسامبر)، قراردادهایی به امضا رسید که سرمایه گذاری بیش از ۵ میلیارد دلار را با شریکان روسی در اقدام مشترک افزایش تولیدات نفت خام تضمین می‌کند. به علاوه ما سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلار را در بخش معدن به خصوص تولیدات طلا تضمین می‌کنیم."

رییس جمهور ونزوئلا همچنین گفت که قرارداد تامین گندم ونزوئلا توسط روسیه در حین بازدید او از مسکو همراه با قراردادی مبنی برنگهداری تسلیحات آنها به امضا رسیده.

او با اشاره به اینکه قرارداد تامین گندم ونزوئلا برای سال ۲۰۱۹ و سالهای بعد آن است، گفت: "ما قراردادی مبنی بر اطمینان تامین شدن ۶۰۰ هزار تن گندم برای مردم ونزوئلا را امضا کردیم. به علاوه قراردادی مبنی بر نگهداری، رسیدگی و تعمیر تسلیحات جمهوری بولیواری ونزوئلا به امضا رسید."

همچنین ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور علاقه به پیشرفته‌تر کردن نیروهای زمینی و سیستم‌های هوایی خود که قبلتر توسط روسیه فراهم شده، دارند.

رییس جمهور ونزوئلا هم‌چنین قدردانی خود را از همتای روسش، ولادیمیر پوتین و مردم روسیه ابراز کرد. مادورو همچنین اعلام کرد که مسکو میزبان یک "نشست مشترک کمیسیون" در مارس سال آینده (۲۰۱۹) خواهد بود که این نشست با هدف گسترش دادن روابط دو طرفه است.

روسیه و ونزوئلا در حال انجام پروژه‌های مشترک در زمینه‌های انرژی، کشاورزی، اکشتافات زمین شناسی، داروسازی، اطلاعات و تکنولوژی ارتباطات، پزشکی هسته‌ای، تکنولوژی نظامی و غیره هستند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!