پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آمریکا تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا اعلام کرد

دولت آمریکا در ادامه سیاستهای خصمانه خود علیه کاراکاس، 6 نفر را در ارتباط با نقض حقوق بشر و جلوگیری از ورود کمکهای به اصطلاح بشردوستانه به خاک ونزوئلا تحت تحریم قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای فارس به نقل از راشا تودی، دولت آمریکا در ادامه سیاستهای خصمانه خود علیه کاراکاس، تحریمهای جدیدی علیه ونزوئلا اعلام کرد.

براساس گزارش وبسایت خزانه داری آمریکا، آمریکا 6 فرد جدید از ونزوئلا را در لیست تحریمها قرار داده است. 

به گفته خزانه داری آمریکا، این افراد در ارتباط با نقض حقوق بشر و همدستی با رئیس جمهور ونزوئلا برای جلوگیری از ورود کمکهای بشردوستانه به این کشور تحت تحریم قرار گرفته اند.

پیش تر نیکلاس مادورو این کمکها را پوششی برای ارسل سلاح به مخالفان دولت قانونی ونزوئلا خوانده از ورود آنها به این کشور در مرز جلوگیری کرده بود. 

روز دوشنبه هفته گذشته مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در نشست اعضای گروه لیما در کلمبیا از اعمال تحریمهای جدید علیه دولت نیکلاس مادورو خبر داده بود. بلافاصله پس از آن دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا چهار مقام نزدیک به رئیس‌جمهور ونزوئلا را در فهرست تحریم قرار داد.

نشست لیما باشگاه مخالفان دولت ونزوئلا در منطقه آمریکای لاتین به شمار میرود و خواستار تغیر حکومت کاراکاس هستند.

دولت آمریکا از چند هفته پیش با حمایت از ناآرامی‌های داخلی در ونزوئلا، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور را «نامشروع» خوانده و به پشتیبانی از «خوان گوایدو» رئیس شورای ملی ونزوئلا پرداخته است. گوایدو با بی‌اعتبار خواندن انتخابات ریاست‌جمهوری چند ماه پیش ونزوئلا، خود را رئیس‌جمهور این کشور نامیده است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!