جمعه, ۱۹ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آمادگی مسکو برای گفتگو با واشنگتن در مورد بحران ونزوئلا

وزیر خارجه روسیه ضمن محکوم کردن تلاش آمریکا علیه کاراکاس، به وزیر خارجه آمریکا گفت، کشورش آماده گفت‌و‌گو درباره بحران ونزوئلا است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، روسیه برای گفت‌وگوی دوجانبه با آمریکا درخصوص بحران ونزوئلا اعلام آمادگی کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در تماسی تلفنی با «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود در مورد تحولات ونزوئلا گفت‌وگو کردند.

وزارت امور خارجه روسیه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «در ارتباط با پیشنهاد واشنگتنبرای رایزنی دوجانبه درباره ونزوئلا، روسیه آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرد. حرکت در مسیر اساس‌نامه سازمان ملل حیاتی است زیرا  تنها مردم ونزوئلا این حق را دارند که آینده خود را تعیین کنند».

طی این تماس تلفنی لاوروف تهدیدات واشنگتن علیه مادورو را محکوم کرد. لاوروف و پامپئو توافق کردند گفت‌وگوها را در سطح حرفه‌ای در خصوص افغانستان، سوریه و شبه‌جزیره کره نیز ادامه دهند.

پس از آن‌که آمریکا «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا را به‌رسمیت شناخت، با روسیه، حامی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی این کشور اختلاف نظر پیدا کرد. آمریکا با اعمال تحریم‌های سنگین سعی دارد اقتصاد ونزوئلا را فلج کند و نارضایتی‌ علیه مادورو را افزایش دهد.

از سوی دیگر مادورو جلوی ورود محموله کمک‌های آمریکا به ونزوئلا را در مرزش با کلمبیا وبرزیل گرفت زیرا خبرها حاکی از این بود که آمریکا برای براندازی مادورو به‌دنبال ارسال سلاح به مخالفان است. 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!