جمعه, ۱۷ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
لغو سفر گوایدو به غرب ونزوئلا برای شرکت در یک تظاهرات ضددولتی

رهبر مخالفان ونزوئلا برنامه سفر خود به چهارمین شهر بزرگ این کشور را لغو کرده و مدعی شده است که دولت جلوی خروج وی از پایتخت را گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «خوان گوایدو» رهبرمخالفان ونزوئلا روز یک شنبه سفر خود به چهارمین شهر بزرگ این کشور برای برگزاری یک تظاهرات ضددولتی را لغو کرد. 

به گزارش رویترز، گوایدو مدعی شده است که دولت «نیکلاس مادورو» جلوی سفر وی به این شهر را گرفته است. 

این درحالیست که گوایدو طی هفته‌های گذشته بارها کاراکاس پایتخت ونزوئلا را ترک کرده است و به منظور فشار وارد آوردن به مادورو برای برکناری از ریاست جمهوری به شهرهای مختلف سفر کرده است. 

به دنبال مراسم سوگند مادورو برای شروع دومین دوره ریاست جمهوری خود در ماه ژانویه، خوان گوایدو با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای دیگر در آمریکای لاتین، خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا خواند. اقدامی که با مخالفت زیادی مواجه شده است.

رویترز می‌گوید، درحالیکه پیش از این تاخیرهایی در سفرهای گوایدو به شهرهای مختلف به خاطر بسته شدن مسیرهای سفر وی توسط هواداران مادور صورت گرفته است، اما لغو سفر روز یک شنبه کاملا غیرمنتظره و جدید بود. 

این تظاهرات برای روز چهارشنبه اول ماه مه برنامه ریزی شده بود و به گفته گوایدو قرار بود بزرگترین تظاهرات تاریخ ونزوئلا و بخشی از آنچه که وی فاز نهایی تلاشها برای برکناری مادورو خوانده بود، باشد.

وی طی یک پیام صوتی گفته است که ممکن است برنامه را برای هفته آینده تغییر دهد اما از هوادارانش خواسته است که روز چهارشنبه در شهر«بارکیسیمیتو» تظاهرات کنند. 

وی در این پیام صوتی همچنین مدعی شده که حکومت مسیر وی را برای ورود به این شهر بسته است اما به مردم این شهر گفته که بالاخره همدیگر را خواهیم دید.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!