شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
"هایکو ماس" در دیدار با رئیس‌جمهور برزیل بر لزوم گسترش مناسبات بین دو کشور تأکید کرد

وزیر امور خارجه آلمان امروز به‌عنوان اولین مقام اروپایی با رئیس‌جمهور برزیل دیدار و بر لزوم گسترش مناسبات بین دو کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "جنرال آنسایگر"، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان که به برزیل سفر کرده است امروز با «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آلمان «ماس» نخستین مقام اروپایی است که با رئیس جمهوری برزیل دیدار می‌کند.

با وجود اختلافات در زمینه مسائل حقوق بشر و یا حمایت از آب‌وهوا و محیط زیست ماس و ژایر بولسونارو تأکید کردند که می‌خواهند همکاری‌های بین دو کشور را گسترش دهند.

هایکو ماس بعد از دیدار با رئیس جمهور برزیل تأکید کرد: از طرف ما آمادگی برای گفتگو و گسترش مناسبات وجود دارد. اما این همکاری‌ها باید بر مبنای ارزش‌های دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و حاکمیت قانون اتفاق بیفتد.

وی که به‌عنوان اولین وزیر امور خارجه اروپایی به برزیل سفر کرده است تأکید کرد: این امر منطقی است که ما به اینجا آمدیم و تنها از راه دور سر خود را تکان ندادیم.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تأکید کرد که برزیل باید در صحنه بین‌المللی قابل اعتماد بماند. گفتگوی ماس با بولسونارو باز و سازنده توصیف شد.

ماس همچنین با  "ارنستو ارائوژو"، وزیر امور خارجه برزیل دیدار و گفتگو  و تأکید کرد که جهان به برزیلی که در امور همکاری می‌کند نیاز دارد.

وزیر خارجه برزیل هم از چندجانبه‌گرایی  که مبتنی بر قراردادهای بین‌المللی و نظم جهانی باشد حمایت کرده گفت: ما باید برای حمایت از ارزش‌های مشترک مانند دموکراسی، آزادی و حقوق بشر کار کنیم.

وزرای امور خارجه دو کشور روی یک بیانیه مشترک که گسترش مناسبات در زمینه‌های امنیت، اقتصاد و فرهنگ را پیش‌بینی می‌کند توافق کردند.

هایکو ماس همچنین به تحولات در ونزوئلا و مبارزات قدرتی بین خوان گویدو، رئیس جمهور خودخوانده این کشور و نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اشاره کرده گفت: ما نمی‌خواهیم تحولاتی شکل گیرد که در آن سلاح‌ها سخن بگویند. ما خواهان حل سیاسی و نه نظامی این بحران هستیم.

وی همچنین تأکید کرد که حمایت دولت آلمان از خوان گویدو به هیچ عنوان تغییر نکرده است.

وزیر امور خارجه برزیل هم حمایت خود را از خوان گویدو اعلام کرد. وی در این باره گفت: ما بر دموکراسی و آزادی در ونزوئلا تأکید داریم و از این رو از خوان گویدو حمایت می‌کنیم.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان اخیراً در مقاله‌ای در یک روزنامه آلمانی تأکید کرده که می‌خواهد با یک اقدام تهاجمی دیپلماتیک مناسبات خود با حدود 30 کشور آمریکای لاتین را بهبود بخشیده و این موضوع را به یکی از محورهای مهم دوران مسئولیت خود تبدیل کند.

وی با اشاره به فرصت‌های بزرگ اقتصادی برای هر دو طرف تصریح کرد که آمریکای لاتین، کارائیب و اروپا نباید از مناقشات تجاری بین آمریکا و چین آسیب ببینند.

"هایکو ماس" از روز یکشنبه سفری را به کشورهای برزیل، کلمبیا و مکزیک آغاز کرده است. وی همچنین در روز 28 ماه می همتایان منطقه‌ای خود در آمریکای لاتین را برای شرکت در یک کنفرانس به برلین دعوت کرده تا با توجه به مناسبات سخت با دیگر کشورهای دنیا روابط برلین با کشورهای آمریکای لاتین را از نو تعریف کند. این همچنین پاسخی به نفوذ روزافزون چین و تهدیدات تعرفه‌ای آمریکا علیه اتحادیه اروپا است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!