یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
روسیه در ونزوئلا موشک های هسته ای مستقر کرده است

قانونگذار آمریکایی از حزب جمهوریخواه بدون ارائه هیچگونه مدرکی مدعی شد که روسیه موشک های هسته ای در ونزوئلا مستقر کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه فاکس نیوز، 'ماریو دیاز بالارت' روز گذشته (سه شنبه) ضمن طرح این ادعا افزود: تصور کنید حکومت ونزوئلا که اکنون با فشارهای بین المللی روبرو است، جان سالم به در ببرد. آیا این گونه نمی شود که درها برای روس ها، چینی ها و یکسری کشورهای در افزایش فعالیتشان علیه امنیت ملی ایالت متحده در قاره آمریکا باز شود؟
وی در پاسخ سئوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا معتقد است این قوای ضد آمریکایی به آمریکا حمله خواهند کرد، گفت: ایالات متحده آمریکا بیش از هر زمانی به جنگ هسته ای نزدیک است چون روس ها موشک های هسته ای خود را در ونزوئلا مستقر کرده اند.
این قانونگذار آمریکایی مدرکی در مورد ادعای خود ارائه نکرد. 
روسیه سال گذشته یک جنگنده بمب افکن با قابلیت فعالیت های هسته ای را در ونزوئلا مستقر و به تازگی نیز اعلام کرد پرسنل نظامی خود را در این کشور آمریکای لاتین حضور دارند.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا ماههاست که با دخالت های آمریکا و اعمال تحریم از سوی این کشور با چالش های اقتصادی و اجتماعی و کمبود مواد غذایی، دارو و مایحتاج اولیه روبرو است. 
'خوان گوایدو' رهبر مخالفان پس از مراسم تحلیف مادورو برای دوره دوم ریاست جمهوری، خود را رئیس دولت موقت این کشور خواند و آمریکا بلافاصله وی را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و برخی کشورهای آمریکای جنوبی هم در این اقدام از واشنگتن تبعیت کردند. 
نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا اعلام کرده که این کشور قربانی یک کودتای تحت حمایت آمریکا است. 
روز گذشته نیز تلاش جدید مخالفان دولت کاراکاس با حمایت دولت ترامپ برای براندازی دولت 'نیکلاس مادورو' ناکام ماند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!