یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کوبا: بولتون مرض دروغگویی دارد

وزیر امور خارجه کوبا با رد اتهامات و تهدیداتی که دولت آمریکا به تازگی علیه این کشور مطرح کرده، تأکید کرد کوبا هیچ نیروی نظامی در ونزوئلا ندارد.

به گزارش بولتن نیوز، «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات اخیر «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد که وی «مرض دروغگویی» دارد و اطلاعات نادرستی را در اختیار رئیس‌جمهور آمریکا قرار می‌دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، وزیر خارجه کوبا ضمن انتشار توییتی با رد اتهامات ادعایی دولت آمریکا علیه کشورش در خصوص اعزام نیروهای نظامی به ونزوئلا و دامن زدن به ناآرامی‌ها در این کشور آمریکای لاتین تأکید کرد: «او (بولتون) مرض دروغگویی دارد و ترامپ را گمراه می‌کند.»

وی در ادامه تصریح کرد: «هیچ نیروی نظامی از جانب کوبا در ونزوئلا مستقر نیستند و کوبا هیچ نقشی در عملیات نظامی و امنیتی در ونزوئلا ندارد و صرفا نیروهای پزشکی و امدادرسان تحت مأموریت بشردوستانه در این کشور حاضرند. من قویا تهدید محاصره کامل ترامپ را رد می‌کنم».

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا پیش از این کوبا را تهدید کرده بود، در صورتی که نیروهای نظامی و امنیتی خود را از ونزوئلا خارج نکند، «بالاترین سطح تحریم ها» را علیه این کشور وضع خواهد کرد. 

علاوه بر این، جان بولتون نیز پیشنهاد داده بود در صورتی که مقامات فعلی ونزوئلا که تحت تحریم قرار گرفته اند، به حمایت از رئیس جمهور خودخوانده «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا در آیند، تحریم ها علیه آنها لغو خواهد شد.

این اولین باری نیست که مقام های آمریکایی به دلیل نزدیکی کوبا به دولت ونزوئلا و مخالفت هایش با مواضع واشنگتن در قبال خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده اتهام زنی می کنند. واشنگتن تحریم هایی هم علیه هاوانا اعمال کرده و خواستار توقف مراودات اقتصادی بین کوبا و ونزوئلا شده است.

گوایدو سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ خودش را رئیس جمهور ونزوئلا خواند و به فاصله کمتر از نیم ساعت نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای او را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.

او روز سه شنبه (دیروز) با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در ونزوئلا شد و به دنبال آن، دولت ونزوئلا در بیانیه ای اعلام کرد که «کودتایی کوچک» را دفع کرد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!