سه شنبه, ۲۳ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
انتقاد شدید کوبا از سیاست غلط آمریکا در قبال هاوانا

رئیس جمهوری کوبا، سیاست خارجی غلط آمریکا در قبال هاوانا را نتیجه بی اطلاعی و ناآگاهی کاخ سفید از تاریخ کوبا و انقلاب مردمی این کشور دانست.

تهران - ایرنا - به گزارش خبرگزاری شینهوا از هاوانا، «میگل دیاز کانل» در صفحه توئیتر خود نوشت: موضع گیری و پیشنهادهای اخیر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نشان می دهد که وی نسبت به تاریخ کوبا آگاهی درستی ندارد.

وی تصریح کرد: پمپئو که نسبت به تاریخ و اصول انقلاب کوبا ناآگاه بوده، پیشنهاد  مذاکره برای سازش را در ازای کنار گذاشتن مسیر اصلی انقلاب مردمی کوبا مطرح می کند. وزیر خارجه آمریکا از ما می خواهد به انقلاب، مردم و دوستان خود خیانت کنیم و 60 سال هویت مان را زیر پا بگذاریم.

پمپئو اخیرا اعلام کرده بود برگزاری انتخابات آزاد و سالم در ونزوئلا مدامی که کوبا همچنان از «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور حمایت می کند، امکان پذیر نیست.

وی همچنین کوبا را به کنترل نخبگان سیاسی، ارتش و سرویس های اطلاعاتی ونزوئلا متهم کرد.

این در حالیست که مقامات ارشد کوبا اظهارات اخیر وزیر خارجه امریکا را محکوم کرده اند.

تشدید تحریم های مالی و اقتصادی و تداوم محاصره اقتصادی علیه کوبا همواره یکی از سیاست های دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا بوده است.

دولت کوبا نیز ضمن محکوم کردن سیاست های دولت واشنگتن، بر بی نتیجه بودن این نوع فشارها تاکید کرده است.

دولت کوبا در حالی بارها از سیاست های خصمانه دولت ترامپ علیه هاوانا به شدت انتقاد کرده که تحریم های واشنگتن به شدت بر زندگی مردم عادی کوبا فشار آورده است.
میگل دیاز کانل رئیس جمهوری کوبا پیشتر ضمن محکوم کردن سیاست های خصمانه آمریکا علیه کشورهای چپ گرای آمریکای لاتین تاکید کرده بود: آمریکا همچنان برای کسب منابع و دارایی کشورهای چپ گرای آمریکای لاتین دندان تیز کرده و پس از 60 سال محاصره اقتصادی، تجاوز و تهدید دیگر چه کاری می خواهند علیه هاوانا انجام دهند؟ کوبا و مردمش را نمی توان تسلیم کرد.

دونالد ترامپ از زمان حضور در کاخ سفید فشارها علیه کشورهای چپ گرای انقلابی از جمله ونزوئلا و کوبا را تشدید کرده و این در حالیست که رهبران این کشورها بارها بر مقاومت در برابر فشارهای کاخ سفید تاکید کرده اند.

این رهبران اعلام کرده اند که تحریم های واشنگتن علیه کشورهای چپ گرای آمریکای لاتین نتیجه ای نخواهد داشت.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!