جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آنچه رسانه های اسپانیائی در مورد آزادی گریس 1 نوشتند

آنچه رسانه های اسپانیائی در مورد آزادی گریس 1 نوشتند:

 

روزنامه ال پاییس روز جمعه در گزارش خود با عنوان "جبل الطارق به کشتی ایرانی اجازه حرکت داد"، نوشت:

دادگاه دیوان عالی‌ جبل الطارق بر خلاف درخواست آمریکا مبنی بر اینکه کشتی حامل نفت ایران در آبهایش همچنان توقیف بماند، به گریس ۱ اجازه خروج داد.

 خبرگزاری افه نیز در گزارشی با تیتر "ایران از تلاش دزدی دریایی آمریکا برای جلوگیری از آزادی نفتکش اعتراض کرد"، نوشت:

گریس ۱که از روز ۴ ژوئیه (۱۳ تیر) در جبل الطارق توقیف بود، به رغم استدلال های ارائه شده وزارت دادگستری آمریکا، روز پنجشنبه آزاد شد.

روزنامه آ.ب.ث نیز در گزارش خود در این باره نوشت:

صدور مجوز آزادی کشتی "گریس ۱" توسط جبل الطارق کمی‌ پس از آن اتفاق افتاد که واشنگتن در تلاشی در آخر وقت، سعی‌ کرد این نفتکش را همچنان در بندر جبل الطارق در توقیف نگه دارد.

روزنامه ال موندو نیز در گزارش خود با تیتر "جبل الطارق نفتکش ایرانی را به رغم تلاش آمریکا برای تداوم توقیف آن، آزاد کرد

رئیس جمهور ترامپ تاکنون در تنشی که در منطقه خلیج فارس باعث آن شده به علل زیر شکست خورده است:

نخست

آزادسازی قریب الوقوع نفتکش ایران از سوی انگلیس که تقریبا شش هفته قبل در جبل طارق توقیف شده بود؛ و این اقدام به معنای شکست جنگ نفتکش ها و تسلیم کامل در برابر خواسته های ایران و موفقیت سیاست چشم در برابر چشم و نفتکش در برابر نفتکش است.
دوم

فروپاشی ائتلاف عربی به رهبری عربستان پس از خروج امارات از آن و سیطره نیروهای شورای انتقالی جنوب بر قصر معاشیق و بیشتر مراکز نظامی وابسته به رئیس جمهور هادی و دولت وی در عدن.
سوم

شکست آمریکا در دست زدن به هرگونه اقدام انتقام جویانه علیه ایران پس از سرنگونی پهپاد این کشور،  نابودی شش نفتکش، توقیف دو کشتی متعلق به انگلیس و حملات موشکی به سفارت این کشور در عراق چرا که از این مسئله نگران بود که با پاسخ ایران مواجه شود.
چهارم

ازسرگیری غنی سازی اورانیوم از سوی ایران با عیار بالا و اعلام افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده و رسیدن آن به ٣٧٠ کیلوگرم به عبارتی تا الان ٧٠ کیلوگرم نسبت به میزان مجاز در توافق هسته ای افزایش داشته است.
پنجم

گشایش کانال های گفتگو با تهران از سوی امارات و دستیابی به توافق های امنیتی در دیدار هیئت این کشور که یک هفته پیش به ایران سفر کرده بود. اقدامی که نقض آشکار تحریم های آمریکا به حساب می آید.
ششم

مخالفت وزیر امور خارجه عراق با مشارکت اسرائیل در هرگونه ائتلاف امنیتی دریایی که ماموریت حمایت از کشتی های تجاری در تنگه هرمز را برعهده دارد با مضامین مشابهی‌ به آزادی این نفتکش و سخنان سفیر ایران در انگلیس اشاره کرد

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!