شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
افشاگری روسیه درباره حمایت مالی سازمان‌های آمریکایی از گوایدو

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد بسیاری از وزرای دولت خودخوانده «خوان گوایدو» در ونزوئلا از سوی سازمانهای غیرانتفاعی آمریکا حمایت مالی می‌شوند.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مداخله آمریکا در امور داخلی ونزوئلا اینگونه قابل اثبات است که بسیاری از وزرای دولتی که از سوی خوان گوایدو، سردسته مخالفان در این کشور، معرفی شدند برای نهاد‌هایی کار می‌کنند که از سوی سازمان‌های غیردولتی آمریکا تامین مالی می‌شوند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما این تصمیم (دولت موازی) را تلاشی خطرناک برای مشروعیت بخشیدن به موجودیت دو قدرت جداگانه و ایجاد یک واقعیت شبه قانونی می‌دانیم که به قطبی شدن بیشتر در جامعه ونزوئلا منجر خواهد شد.

زاخارووا افزود: تردیدی وجود ندارد که چه کسی این اقدامات را تهییج می‌کند. ظاهرا آمریکا پی برده که استفاده از زور برای برکناری مقامات دولتی ونزوئلا راه به جای نمی‌برد و در تلاش است تا استراتژی جدیدی را در پیش بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه ونزوئلا یادآور شد: البته فقدان مبنای قانونی برای اقدامات واشنگتن، به وضوح مشهود است. بسیاری از وزرای دولت خودخوانده گوایدو مدت‌ها برای سازمان‌هایی کار کرده اند که از سوی نهاد‌های غیردولتی آمریکا حمایت ملی می‌شوند.

تنش میان آمریکا و ونزوئلا از زمانی تشدید شد که سردسته مخالفان دولت کاراکاس در اقدامی غیرقانونی خود را به عنوان رئیس‌جمهور خودخوانده معرفی کرد. رئیس جمهور آمریکا در ماه فوریه و در ادامه مداخلات خود در امور ونزوئلا، مداخله نظامی را یکی از گزینه‌های روی میز دولتش درباره این کشور آمریکای لاتین عنوان کرد. ترامپ هفته گذشته با امضای حکمی اجرایی دارایی‌های دولت ونزوئلا از جمله دارایی‌های متعلق به بانک مرکزی این کشور را در خاک آمریکا بلوکه کرد. واشنگتن همچنین از زمان آغاز تنش‌ها در ونزوئلا، چندین دور تحریم علیه دولت مادورو وضع کرده است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!