شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تاکید مخالفان دولت کلمبیا بر تداوم اعتراض‌ها

هزاران نفر از مردم کلمبیا روز گذشته به مراسمی با حضور هنرمندان پیوستند که در راستای حمایت از اعتصاب سراسری در این کشور برگزار شد.

تهران-ایرنا- به گزارش تارنمای شبکه تله سور، هزاران شهروند کلمبیا در کنسرتی با عنوان "آهنگی برای کلمبیا" در شهر بوگوتا شرکت کردند که هدفش اعلام حمایت از اعتصاب سراسری بود. سازماندهندگان این مراسم اعلام کردند که هدف از برگزاری این کنسرت حمایت از معترضان در کلمبیا و سراسر آمریکای لاتین بود.

از زمان آغاز اعتصاب سراسری در کلمبیا در ۲۱ نوامبر(۳۰ آبان)، شماری از هنرمندان در این کشور نقش فعالانه ای را در تظاهرات های اعتراضی ایفا کرده اند. معترضان در کلمبیا همچنان بر تداوم اعتراض ها تا زمان محقق شدن مطالبات شان تاکید دارند.

در مراسم روز گذشته هزاران نفر از مردم کلمبیا شرکت کردند و تظاهرات مسالمت آمیزی را علیه دولت ایوان دوکه رئیس جمهوری کلمبیا برگزار کردند.

تظاهرات ۳۰ آبان بزرگترین گردهمایی مخالفان دولت ایوان دوکه از زمان حضورش در سمت ریاست جموری در اوت ۲۰۱۸ بود.

اعتراض ها در کلمبیا باعث شد تا رئیس جمهوری این کشور مذاکره ملی برای حل و فصل مشکلات معترضان برگزار کند. مذاکرات دولت با نمایندگان معترضان تاکنون موفقت آمیز نبوده و اتحادیه ها تاکید دارند تا زمان برآورده نشدن مطالبات شان به اعتصاب و اعتراض ادامه می‌دهند.

براساس گزارش ها، تاکنون در اعتراض های کلمبیا پنج نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند. از جمله مطالبات معترضان سرکوب جدی قاچاق مواد مخدر، کاهش خشونت‌ها، بهبود شراط بازار کار و ترمیم امتیازهای بازنشستگی بوده است. سازمان‌های اصلی کارگری، کشاورزی و دانشجویی، سیاست‌های نئولیبرال دولت کلمبیا را رد کرده‌اند. دولت این کشور به دنبال «کاهش بودجه مستمری‌بگیری، افزایش سن بازنشستگی و به خدمت گرفتن افراد جوان با کمتر از میانگین دستمزدها» بوده است.

ایوان دوکه پیش تر اعلام کرده بود که تحت مذاکره ملی برای حل‌وفصل اعتراض ها، با وزرای دارایی، کار و تجارت و همچنین نمایندگانی از بنگاههای تجاری و اتحادیه های کارگری دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!