جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دولت اسپانیا راه اسکان پناهجویان خارجی را تسهیل کرد

دولت اسپانیا روز شنبه با تصویب بودجه ۱۵۰ میلیون یورویی، راه اسکان پناهجویان آمریکای لاتین را تسهیل کرد.

تهران- ایرنا- به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، سخنگوی دولت اسپانیا ضمن اعلام این خبر، گفت: ۲۵ میلیون یورو از این مبلغ توسط اتحادیه اروپا تأمین مالی می شود.

وی اظهار کرد: اوضاع اسکان پناهجویان آمریکای لاتین در اسپانیا همواره یکی از دغدغه های دولت مادرید بوده است.

سخنگوی دولت اسپانیا خاطرنشان کرد: این بودجه همچنین به دلیل نیازها و تقاضاهای پناهجویان و با هدف کمک به سیستم خدمات اجتماعی کشور تصویب شده است.

دفتر خدمات اجتماعی مادرید به دلیل افزایش تعداد پناهجویان در ماه گذشته میلادی، دیگر جایی برای اسکان پناهجویان ندارد. ده‌ها خانواده در خیابانمقابل این دفتر به امید آنکه جایی برای اسکان آنها پیدا شود، چادر زده‌اند.

دولت محلی مادرید اعلام کرده است؛ ماه ژانویه مرکز پذیرش موقت پناهجویان را در پایتخت افتتاح خواهد کرد تا قدمی در کمک به آنان برداشته شود.

هرچند میزان تقاضاهای پناهندگی شهروندان آمریکای لاتین که شامل ونزوئلا، کلمبیا و برزیل می‌شود، نسبت به پناهجویان از مناطق دیگر کمتر است، اما نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۸، ۴۸ درصد افزایش یافته است.

همزمان با تداوم بحران حکومتی در ونزوئلا، تعداد تقاضاهای پناهندگی از این کشور از ۲۰۶ به ۴۰۷ مورد در سال گذشته افزایش یافته است. در این کشور، اختلاف بین نیکولاس مادورو و خوآن گوایدو که هر دو خود را رئیس جمهوری می‌دانند، شدت گرفته است.

یک سوم از شهروندان ونزوئلایی که در سال ۲۰۱۸ در کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و آلمان تقاضای پناهندگی کرده اند، پاسخ مثبت دریافت نموده اند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!