پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دولت ونزوئلا مخالفان را به طراحی یک حمله تروریستی متهم کرد

دولت ونزوئلا مخالفان را به تدارک یک حمله تروریستی علیه ارتش این کشور متهم کرد.

تهران-ایرنا- به گزارش تارنمای شبکه تله سور، "خورخه رودریگز" وزیر ارتباطات و اطلاع رسانی ونزوئلا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که مخالفان دولت کاراکاس در حال آماده شدن برای انجام حمله تروریستی علیه ارتش در منطقه"سوسره" بودند.

وی تصریح کرد که خوان گوایدو رهبر مخالفان به همراه لئوپولدو لوپز و فرناندو اورسکو دو مقام ارشد دیگر مخالفان پشت این طرح تروریستی برای خرابکاری در مراسم کریسمس در این کشور بودند.

رودریگز تاکید کرد که نیروهای دولتی این طرح مخالفان را ناکام گذاشتند.

دولت کاراکاس معتقد است که این طرح تروریستی از خارج به ویژه از کلمبیا بودجه رسانی شده و اعلام کرده که مخالفان برای انجام این حمله سلاح نیز از خارج دریافت کرده بودند.

دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا که پیشتر بارها امریکا و هم پیمانانش را به طراحی اقدامات برای براندازی دولت وی متهم کرده بود، اعلام کرده که هم پیمانان منطقه ای واشنگتن در آمریکای لاتین حامی مخالفان در ونزوئلا هستند و به آنها کمک می کنند.

آمریکا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، او را "غاصب قدرت" خواند و اعلام کرد که دیگر وی را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد. پس از آنکه «خوان گوایدو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا در ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه ۹۷) خود را رئیس جمهوری موقت این کشور اعلام کرد، واشنگتن بلافاصله او را به رسمیت شناخت. بیش از ۵۰ کشور دیگر به تبعیت از آمریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا شناسایی کرده و خواستار برگزاری انتخابات جدید شدند.

مادورو بارها آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه ونزوئلا و تلاش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام مستقر در کاراکاس متهم کرده است.

مشکلات شدید اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است. طی سال‌های گذشته نزدیک به چهار میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته اند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!