جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رییس جمهوری برزیل خواهان بازگشایی مرزهای این کشور شد

«ژائیر بولسونارو» رییس جمهوری برزیل بامداد روز شنبه خواستار بازگشایی مرزهای این کشور و از سرگیری مبادلات تجاری با سایر کشورها شد.

تهران- ایرنا- به گزارش رویترز، به دنبال افزایش اختلاف میان رییس جمهوری برزیل با وزیر بهداشت این کشور در مورد اقدامات سختگیرانه تردد و قرنطینه برای مهار ویروس کرونا، بولسونارو روز پنجشنبه «لوئیز انریکه ماندتا» را برکنار کرد. 

بعد از برکنار شدن وزیر بهداشت، رییس جمهوری برزیل گفت که احتمال بازگشایی دوباره مرزهای زمینی به ویژه مرزهای اروگوئه و پاراگوئه را با "سرجیو مورو" وزیر دادگستری در میان گذاشته است. 

بولسونارو در مراسم تحلیف (نلسون تیچ) وزیر جدید بهداشت گفت: بازگشایی تجارت خطری است که من می‌پذیرم، زیرا اگر (شیوع بیماری کووید ۱۹) بدتر شود تقصیرها بر گردن من است. 

برای مهار شیوع ویروس کرونا برزیل ماه گذشته مرزهای خود را با برخی موارد استثناء بست، اگرچه محموله‌های باری هنوز هم آزادانه جریان دارند. 

کارشناسان پزشکی می‌گویند شیوع ویروس کرونا هنوز از میزان اوج خود در برزیل فاصله دارد، زیرا موارد مرگ و میر که در حال حاضر بالاترین میزان در آمریکای لاتین است، به شدت افزایش می‌یابد. 

به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹ تا کنون ۳۳ هزار و ۶۸۲ نفر در برزیل به کرونا مبتلا و ۲ هزار و ۱۴۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۴ هزار و ۲۶ نفر نیز بهبودیافته‌اند. 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!