جمعه, ۲۶ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
بازگشایی مرز‌های هوایی برزیل به روی مسافران خارجی

برزیل روز چهارشنبه، به منظور احیای صنعت گردشگری، مرز‌های خود را به روی مسافران خارجی که از راه هوایی وارد کشور می‌شوند، باز کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس حکمی که در روزنامه رسمی برزیل منتشر شد: این کشور، روز چهارشنبه، مرز‌های خود را به روی مسافران خارجی که از راه هوایی وارد کشور می‌شوند، باز کرد. این اقدامی در مسیر احیای صنعت گردشگری برزیل بود که همه گیری کرونا آن را ویران کرد. 

طبق این حکم، همچنین ممنوعیت ورود اتباع خارجی از مرز زمینی و دریایی به مدت ۳۰ روز تمدید شد، اما تاکید شده است که ورود اتباع خارجی از مرز هوایی ممنوع نیست. به علاوه گردشگران خارجی که ۹۰ روز یا کمتر در این کشور اقامت دارند باید اثبات کنند که در مدت اقامت در این کشور، تحت پوشش بیمه درمانی هستند. برزیل بیش از ۲۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و از ۳۰ مارس که همه گیری ویروس کرونا اروپا و آسیا را فرا گرفته بود و اندکی پیش از آن، وارد آمریکای جنوبی شده بود، مرز‌های هوایی خود را به روی مسافران خارجی بست.
برزیل از آن زمان پس از آمریکا دومین کشور آلوده به ویروس کروناست و طبق برآورد کنفدراسیون ملی تجارت کالا، خدمات و گردشگری صنعت گردشگری آن با زیان مالی ۲۳.۶ میلیارد دلاری رو به رو شده است. در این شرایط، صندوق بین المللی پول اعلام کرد: انتظار می‌رود برزیل به عنوان نخستین قدرت اقتصادی آمریکای لاتین در سال جاری، کاهش تولید ناخالص داخلی ۹.۱ درصدی را در سال جاری تجربه کند. 
شمار قربانیان ویروس کرونا در برزیل که شهروندانش نمی‌توانند وارد آمریکا و اتحادیه اروپا شوند روز چهارشنبه از مرز ۹۰ هزار نفر گذشت. این کشور، بیش از ۲.۵ میلیون فرد مبتلا به کووید ۱۹ دارد.
 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!