پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اوج گیری کرونا در مکزیک

با اوج گیری موج جدید کرونا در مکزیک شمار جان باختگان این کشور در رتبه سوم قربانیان کووید - 19 در دنیا قرار گرفت .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش خبرگزاری رویترز، مکزیک تایید کرد، با اوج گیری موج جدید کرونا در مکزیک شمار جان باختگان این کشور در رتبه سوم قربانیان کووید - ۱۹ در دنیا قرار گرفت.  

سازمان ملل متحد : از کرونا فرصتی برای ایجاد جهانی با مساوات بیشتر بسازیم

سازمان ملل متحد شنبه در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت : « و اما اگر کووید19 بتواند فرصتی باشد تا دنیایی برابرتر بسازیم ؟ »
فومزیله ملامبو–نگکوکا Phumzile Mlambo-Ngcuka مدیر اجرایی بخش زنان سازمان ملل متحد گفت: « از این بحران ، فرصتی برای ایجاد تغییری مثبت بسازیم و جهانی با مساوات بیشتر برای مردان و زنان بوجود آوریم ».

 

اوج گیری کرونا در مکزیک

 

لاتام ایرلاینز یک سوم کارکنان خود را اخراج می کند
لاتام ایرلاینز، مهمترین شرکت هواپیمایی آمریکای لاتین جمعه از حذف حدود دو هزار و 700 فرصت شغلی یعنی حدود یک سوم نیروی انسانی این شرکت به منظور مقابله با پیامدهای ویرانگر شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل هوایی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریو دوژانیرو ، این شرکت برزیلی- شیلیایی اعلام کرد نتوانست درخصوص کاهش حقوق کارکنان با اتحادیه ها به توافق برسد و در نتیجه تصمیم گرفته است برای حفظ فعالیت خود، تعداد کارکنانش را کاهش دهد.
این شرکت هواپیمایی افزود تا سه شنبه کارکنانی که می خواهند ، خود به صورت داوطلبانه شرکت را ترک می کنند و پس از سه شنبه ، در صورتی که تعداد داوطلبان کافی نبود ، شرکت اقدام به اخراج خواهد کرد.
اواخر ماه مه لاتام در آمریکا اعلام ورشکستگی کرد و تحت پوشش فصل 11 قانون ورشکستگی قرار گرفت که به شرکت هایی که دیگر نمی توانند بدهی های خود را بازپرداخت کنند ، اجازه تجدید ساختار می دهد.

 

اوج گیری کرونا در مکزیک

تمدید بسته بودن مرزها کانادا

کانادا جمعه اعلام کرد مرزهای این کشور به جز برای شهروندان آمریکایی همچنان بسته می ماند و از راه اندازی برنامه کاربردی ردیابی تماس ها در گوشی های تلفن همراه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مونترال ، براساس حکمی دولتی که شامگاه جمعه منتشر شد، « ممنوعیت ورود به کانادا از کشورهای خارجی به جز آمریکا که 31 ژوئیه پایان می یابد ، تا 31 اوت تمدید شد.»
مرز با آمریکا –که بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است- از 21 مارس برای سفرهای غیرضروری بسته شده است و قرار است تا 20 اوت بسته بماند.قرنطینه و جداسازی اجباری برای کسانی که وارد این کشور می شوند ، تا 31 اوت برقرار خواهد بود.

 

شناسایی بیش از ۵۷ هزار نفر مبتلای جدید در هند
نتیجه آزمایش نمونه کرونا بیش از ۵۷ هزار نفر از مردم هند در شبانه روز گذشته مثبت اعلام شد. در ۲۴ ساعت اخیر ابتلای ۵۷ هزار و ۱۱۸ نفر از مردم این کشور قطعی شد. با احتساب این آمار، تعداد کل مبتلایان در هند تا کنون به یک میلیون و ۶۹۵ هزار و ۹۸۸ نفر افزایش یافت. در بین این مبتلایان تا صبح امروز یک میلیون و ۹۴ هزار و ۳۷۴ نفر بهبود یافتند و از بیمارستان مرخص شدند. همچنین با مرگ ۷۶۴ نفر در شبانه روز گذشته کل تلفات براثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹در هند به ۳۶ هزار و ۵۱۱ نفر رسید.

اوج گیری کرونا در مکزیک

پرواز هواپیماهای مسافربری میان ترکیه و روسیه از سر گرفته شد
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ملی گازته چاپ ترکیه ، با لغو ممنوعیت پروازهای مسافری میان ترکیه و روسیه پس از 4 ماه نخستین پرواز برنامه ریزی شده خطوط هوایی ترکیه از استانبول به مقصد مسکو دیشب انجام شد.
هواپیمای شرکت خطوط هوایی ترکیه ( ترکیش ایر) ساعت 22:35 دقیقه به وقت محلی با 50 مسافر رهسپار مسکو شد.

 بیش از هزار مورد جدید از آلودگی به ویروس کرونا در ژاپن ثبت شد
ژاپن روز شنبه از شناسایی یکهزار و ۱۲۳ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا خبر داد و بر این اساس برای چهارمین روز پیاپی در این کشور تعداد مبتلایان روزانه به کووید-۱۹ بالای هزار نفر بوده است.
به گزارش خبرگزاری کیودو، بر اساس این گزارش در توکیو ۴۷۲ مورد جدید از ابتلا به کووید-۱۹ ثبت شده که برای سومین روز پیاپی یک رکورد در موارد روزانه محسوب می‌شود. روز جمعه نیز ۴۶۳ مورد ابتلا در این شهر ثبت شد.
در مجموع تاکنون بیش از ۳۷ هزار نفر در ژاپن به ویروس کرونا آلوده شده اند که حدود ۷۰۰ تن از آن‌ها مربوط به کشتی تفریحی است که در ماه فوریه در یوکوهاما قرنطینه شد.
شیوع بیماری در سراسر جهان رو به افزایش است
طبق آمار رسمی از زمان آغاز همه گیری کرونا تا جمعه شمار افراد مبتلا به کووید 19 در جهان از مرز 17 میلیون نفر گذشت و بیش از 73 هزار نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.
به نوشته روزنامه لوموند، اسپانیا با اعلام بیش از هزار و 500 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در یک روز ، جمعه بالاترین میزان آلودگی از زمان لغو تدابیر قرنطینه در این کشور در ماه ژوئن را ثبت کرد.اعمال قرنطینه برای مسافرانی که از اسپانیا می آیند افزایش یافته است.پس از انگلیس که از 26 ژوئیه همه گردشگران انگلیسی را که از اسپانیا باز می گردند قرنطینه می کند ،آلمان هم از جمعه مناطق آراگون، نابارا و کاتالونیا را که به شدت به ویروس کرونا آلوده شده اند، به عنوان مناطق پرخطر دسته بندی کرد که موجب می شود تا مسافرانی که از این مناطق باز می گردند ، دست کم تا زمانی که آزمایش آن ها منفی شوند در قرنطینه بمانند.فرانسه هم به اتباع خود توصیه می کند به کاتالونیا سفر نکنند.
مراکز سرگرمی انگلیس هم پس از ماه ها تعطیلی قرار بود از امروز بازگشایی شوند. اما چند ساعت پیش از اجرای این مرحله از لغو قرنطینه ، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تصمیم گرفت به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید 19 این مرحله را دست کم تا دو هفته به تاخیر بیندازد. 
 
رئیس جمهور ایتالیا: ماسک نزدن نماد آزادی‌های فردی نیست
رئیس جمهور ایتالیا با تاکید بر ضرورت استفاده همگانی از ماسک به منظور مقابله با ویروس کرونا، رعایت نکردن آن را از جمله موارد برخورداری از آزادی‌های فردی ندانست.
به گزارش پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان "فانپیج"، "سرجو ماتارلا" رئیس جمهور ایتالیا در مراسمی در ساختمان ریاست جمهوری این کشور با صحبت درباره ویروس کرونا و ضرورت رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط همه شهروندان، گفت: هرکسی نکات ایمنی بهداشتی و دستورالعمل‌ها را با در نظر گرفتن اینکه آن‌ها نقض آزادی‌های فردی است، رعایت نکند، اشتباه می‌کند.
 
 
وزارت بهداشت ویتنام از خارج کردن ۸۰۰ هزار نفر از قرنطینه دانانگ خبر داد
خبرگزاری رویترز روز شنبه در خبری فوری از هانوی گزارش داد وزارت بهداشت ویتنام اعلام کرد ۸۰۰ هزار نفر را که از
اول ماه ژوئیه امسال به علت ابتلا به کرونا در مرکز دانانگ قرنطینه شده بوده اند‏‏، به خانه‌های خود بازگشته اند.
 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!