جمعه, ۱۹ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اخراج 2700 کارمند شرکت هواپیمایی LATAM

شرکت هواپیمایی LATAM اعلام کرد: قصد دارد حداقل 2700 نفر از کارمندانش در برزیل را اخراج کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی LATAM که از بزرگ‌ترین شرکت‌ هواپیمایی در آمریکای لاتین به شمار می‌رود اعلام کرد: حداقل 2700 نفر از کارمندانش از جمله خلبانان را در برزیل اخراج خواهد کرد.

این شرکت چند هفته پیش اعلام ورشکستگی کرده بود و تلاش می‌کند تا آنجا که می‌تواند هزینه‌های خود را کاهش داده و به فعالیت خود ادامه دهد.

زیرمجموعه LATAM در برزیل طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از روز 4 آگوست به بعد حداقل 2700 نفر از کارمندانش را از کار اخراج می‌کند.این شرکت در مذاکراتش با اتحادیه کارکنانش شکست خورده است.

LATAM مدعی است: نسبت به دیگر شرکت‌های هواپیمایی در برزیل حقوق بیشتری به کارمندانش می‌دهد و به خاطر شرایط بحران پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا مجبور است سیاست‌هایش را تغییر دهد.

این شرکت پیش از شیوع ویروس کرونا 43 هزار نفر کارمند داشت که عمده آنها در برزیل و شیلی بودند. این شرکت هواپیمای آمریکای لاتین در تلاش است تا شرایط بدهی 18 میلیارد دلاری خود را هم با توجه به اوضاع پیش آمده تغییر دهد.

چند هفته پیش که LATAM در آمریکا اعلام ورشکستگی کرد بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی بود که تا آن دوره در سایه بحران کرونا اعلام ورشکستگی کرده بود.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!